30Hk + Wakeboard = ?

30Hk + Wakeboard = ?
Du, det kommer palla utan problem!
Vet folk som åkt vattenskidor (som är betydligt tungare att dra) bakom 10 hk motor.
Kör just nu Vattemskidor bakom 30hk, och en wakeboard behöver du dessutom inte lika mycket fart till då det är mer bäryta. Det räckar och blir över första året, jag lovar!

30Hk + Wakeboard = ?
BigAir sa:
Du, det kommer palla utan problem!
Vet folk som åkt vattenskidor (som är betydligt tungare att dra) bakom 10 hk motor.
Kör just nu Vattemskidor bakom 30hk, och en wakeboard behöver du dessutom inte lika mycket fart till då det är mer bäryta. Det räckar och blir över första året, jag lovar!
fast det där var ju lite fel! wakeboard är typ 3 ggr tyngre att dra upp en skidor eller nåt sånt.

30Hk + Wakeboard = ?
Asså de kommer gå så tungt så de finns inte... sen är de ju mer nice om du har en båt med stor motor och v-formad botten så du får lite bra vågor... Men aa de kan ju gå med den där oxå men ja så kul vet ja inte om de blir!

30Hk + Wakeboard = ?
det funkar, en wakeboard har större bärkraft än vattenskidor (lika så större hjärta..)
men det kommer vara ett helvete också då ni utan problem kan få botten attt stanna utan större probelm..

är väl inte att rekommendera, men bättre än att nån simmar med linan i munnen..

lycka till!

30Hk + Wakeboard = ?
Ja det Kommer nog att gå men starterna blir nog svåra om du inte är en van åkare, eftersom du kommer behöva ligga i vattnet länge och pressa dig upp ovan på vattnet innan det "släpper" upp ovan på liksom...

Men lycka till...

30Hk + Wakeboard = ?
Det funkar säkert, men det kommer nog att vara lite trixigt att komma upp, typ som att bli kölhalad i en halv kvart...

Jag åker bakom en 5 meter lång båt med 135 hästars utombordare, ingen jättewake, men funkar dock. Är helt suverän för vattenskidor, och om man har en cp-polare som kör händer det inte sällan att man står där bakom i närmare 50 knop.
Då är det spännande...

30Hk + Wakeboard = ?
hohoho 50 knop :D

Har åkt wake i 35 och det gick fanemej så fort att jag bara såg ett rakt streck framför mig. Inte roligt att baila i den speeden

30Hk + Wakeboard = ?
Det är finfint att baila i 40+ knop, man rullar fan 100 meter på vattnet innan man sjunker ens...

Att sen hälften av ens lemmar blir torskmat på köpet kan man fundera å senare, för att inte tala om brutna revben.

Senast ändrad:
30Hk + Wakeboard = ?
Jag har legat med underkroppen nedanför kanten i vattnet på en sån där ring i ca 30 knop så jag vet vad du menar med torskmat :D

30Hk + Wakeboard = ?
det är fortfarande november.. då ser man löv falla och fryser arslet av sig medans man väntar på skiduniform och snö.

30Hk + Wakeboard = ?
JA ! jag o en polare åkte wakeboard efter en plasteka me 6 hästar motor.. =) gick lite sudär de gick kanske inte o hoppa o så men visste fan gick de (H) HAHA !

30Hk + Wakeboard = ?
jag(47kg) kom upp efter vår lilla båt med 9,9hk. vi ville igentligen bara kolla om det gick. en lite äldre kompis kom också upp dock inte storebrorsan. jag tror knappast det blir kul i längden att åka efter 30hk men kan vara bra att lära sig på. sen kan ni börja i en klubb eller liknande.

30Hk + Wakeboard = ?
jag kör efter 30hk det går bra. min kusin kom och testade varan båt och han körde feta 3:or över hela vågen.

30Hk + Wakeboard = ?
Hej, jag åkte i sommras wakeboard me våran eka med 4 hästars motor. De gick inte att starta från vattnet men de gick att hoppa från bryggan när båten drog iväg. De kanske inte var så kul att åka men de gick i alla fall!

Och eftersom den båten är cirka 4 meter o ja kan åka me 4 hk borde de ganska lätt gå att åka me 30 hk.

/anton

30Hk + Wakeboard = ?
Jolley_Roger sa:
Asså de kommer gå så tungt så de finns inte... sen är de ju mer nice om du har en båt med stor motor och v-formad botten så du får lite bra vågor... Men aa de kan ju gå med den där oxå men ja så kul vet ja inte om de blir!
v-formad botten? det heter skrov.

30Hk + Wakeboard = ?
Det beror på propellerns storlek och stigning. Och mycket beror på vilken viktöverföring som du har på båten. Med rätt teknink så kommer ni upp, och det kommer ta lång tid. Och om man e nybörjare så är det lättare med starkare motor...

30Hk + Wakeboard = ?
Giga_HST_GangSteR sa:
Det beror på propellerns storlek och stigning. Och mycket beror på vilken viktöverföring som du har på båten. Med rätt teknink så kommer ni upp, och det kommer ta lång tid. Och om man e nybörjare så är det lättare med starkare motor...
om du syftade på mitt första inlägg det där med våran 225 hk båt så var det bara ett skoj som jag råkade trycka skicka på :S

30Hk + Wakeboard = ?
Jag kommer att köra bakom en 11meters 235hk i sommar, de funkar *moahaha*

Skyt...

Men de funkar säkert, testa ;P

30Hk + Wakeboard = ?
Ja körde efter en 35:a från 84 i sommras, funkade asbra tills den gick sönder:( Då bytte vi till min kompis på 15 hästars den sista veckan, funka oxå. Ja tror de funkar asbra;)

30Hk + Wakeboard = ?
det kommer gå perfekt. Jag åkte på min hemmagjorda wakeskate utan grip (enda fästet man har är från att det lackade topsheetets träfibrer går tvärsöver brädan på bredden) efter våran stora träbåt som gick som snabbast i 15 km/h. vi fick inte köra fortare än 10 km/h annars hade den kokat.

peace

Tillbaka
Topp