32 vs. burton boots?

Niiiicke

Medlem
32 vs. burton boots?
Var och provade ett par boots från 32 och tänkte kolla med er som har erfarenheter av dessa märken. 32bootsen kunde man enligt försäljaren gjuta innerskon så att man slipper köpa en trång sko och sedan få blånaglar för att den ska formas efter foten. Alltså så kunde man få bootsen från 32 att vara formad längs footen på ca 30 minuter och även få specialsulor formade i skon om man så önskade. Stämmer verkligen dethär och någon som har erfarenhet av det? Och hur är det med burton när det gäller formning av innerskon?

Om man har de styvaste bootsen alltså 32 forecast och burton driver x, blir de hårda som mot pjäxhållet eller är de ganska smidiga och sköna ändå? Har noll erfarenhet av så hårda boots men funderar på hårda boots till min 175 cm långa bräda. Eller ska man ha mellanhårda boots, är det bara tycke och smak som avgör hur styva bootsen ska vara?

Är lite lätt förvirrad! :-/

Senast ändrad:
32 vs. burton boots?
jag är jävligt nöjd med mina 32 boots. Körde dom i ugnen ett par minuter på låg värme :) sen gick jag runder med dom i någon timme. Tills dom svalna. Sitter riktigt gott nu.

32 vs. burton boots?
Såsom 32s innersko funkar är att du värmer den på deras värmesystem. Tar på dig en nylonstrumpa och en liten skumgummihistoria över tårna som gör att booten inte blir för trång. När det är värmt och klart skall du stå stilla i booten tills den svalnat. Har för mig det är 10 eller 15 min. Vad värmen gör är att den sväller och mjukar upp innerskon så att när den svalnar sedan ska den förhoppningsvis ge med sig där du har knölar och svälla upp där du har håligheter på foten. Detta brukar vara gratis i butik när du köper booten och skall också gå att upprepa några gånger.

Burton har förut haft ett liknande system men hittar inget om det just nu. Möjligt att de frångott det. De flesta boots har dock en innersko som ska reagera åtminstone på kroppsvärmen och underlättar formningen.

Förstår inte vad de menade med att du kan ha en specialsula i 32s. Problemet med 32s är att hela innerskon också utgör innersulan förutom en halvsula i plast under innerskon (om de inte ändrat om denna säsong, jag har inte kollat).
Så det gör det svårt att byta innersula till en formguten om man skulle vilja, vilket går i till exempel Burton.

Jag tror det här med flex på booten handlar mer om tycke och smak. Rossignols Jeremy Jones åker exempelvis med en väldigt mjuk boot enligt ryktena. Och då är han ansvarig för några av dom sjukaste linjerna jag sett på film senaste åren.

Jag har aldrig åkt skidor eller med riktiga hardboots. Men en styv boot är nog lika skön och go att ha på sig som vilken annan snowboardboot som helst. Skillnaden är bara att när du böjer på benen och vinklar fötterna så följer inte den styva booten med på samma sätt. Nästa gång du går och testar, snöra på dig den styva booten också böjer du framåt som om du skulle göra en tåsväng, notera när hälen lyfter från backen och gör lika i en mjuk boot så ser du skillnaden.

32 vs. burton boots?
Thirty two lashed är absolut de skönaste skorna att åka i! har åkt med dom länge och jag är så jävla nöjd med dom, skit bra hälgrepp, kan inte bara värma skon 1 gång och forma utan det kan du göra fler gånger, sen är det i stort sett de lättaste skorna på marknaden!
köp dom, du blir inte missnöjd!
/sebban

32 vs. burton boots?
Tycker verkligen 32 lasher är en grymt bra boot! funkar med olika bindningar, kör me salomon relay pro och det funkar perfekt. Det som är bra med dem är att dem inte är så långa mina är t.ex. kortare än mina gamla. tycker detta e väldans bra då man inte behöver ha för bred bräda.
Hade mina i ugnen i ungefär 10 min på låg värme, satte sedan på mig dem och de satt som ett smeck. Grymt bra!!

32 vs. burton boots?
Finns det någon som har testat både burton och 32, styvare modeller ju bättre, och kan säga om det är någon skillnad egentligen när det gäller hälgrepp, passform för foten och andra bra egenskaper? För jag har så fruktansvärt svårt att bestämma mig!

32 vs. burton boots?
Grejjen med 32bootsen är att de flesta inte ens behöver formgjuta dom. Oftast så sitter dom så bra redan från början. Men har man speciella fötter med knölar eller dyl så kan det vara bra för att slippa sveda och värk mm.
Som det är just nu så är det ingen innersula i 32bootsen men det kommer att vara till nästa år (08/09). Det kommer att vara samma typ av sulor som det är i etnies, e´s och emerika skateskorna.
Beroende på typ av modell så kommer det vara olia typer av sulor. I dom lite värre modellerna kommer det att vara sulor med geldämpning.
32 är de lättaste bootsen på marknade, deras ultralight är den absolut lättaste skon på marknaden.

Tillbaka
Topp