Nya boots hjälp, ion vs dc travis rice

Jakobstenholm

Ny medlem
Tja! Står och ska köpa nya boots, och vill ha ett par som ger bra stöd, har kollat mest på burton ion och dc travis rice skon, skulle bara vilja veta om nån med insikt skulle kunna berätta om lite för å nackdelar med dem och även i jämförelse med varndra, antar att dc skon är något styvare än ion, men all info är bra info så berätta allt ni vet! Och även hur dc skon passar i burton bindningar, och även om någon vet en affär i stockholm där man kan prova dc dojjan! Tackar för alla svar!

Tjena
Nu har jag inte testat årets modeller men har ett par Travis Rice (2012) och gillar dem. Inte helt säker på att Ricen är styvare än Ion, är ganska nära men Ricen (åtminstone min årsmodell) är mjukare än man kan tro. Testat Ion flera år i följd och schysst boot men passar inte mina fötter alls. Jag gillar verkligen BOA-snörningen på DC också, inte överförtjust i Burtons snabblösning men är nog mest jag som tycker så. Tror inte det är något problem med DC i burtonbindningar, det där brukar funka ganska bra oavsett märkesblandning.

Xavier sa:
Tjena
Nu har jag inte testat årets modeller men har ett par Travis Rice (2012) och gillar dem. Inte helt säker på att Ricen är styvare än Ion, är ganska nära men Ricen (åtminstone min årsmodell) är mjukare än man kan tro. Testat Ion flera år i följd och schysst boot men passar inte mina fötter alls. Jag gillar verkligen BOA-snörningen på DC också, inte överförtjust i Burtons snabblösning men är nog mest jag som tycker så. Tror inte det är något problem med DC i burtonbindningar, det där brukar funka ganska bra oavsett märkesblandning.
okey tack för svar!
Det blev varken dc eller ion, blev ett par burton imperial istället, lite mjukare än d andra men känns ändå som en riktigt skön sko som pallar det mesta!

Tillbaka
Topp