DC Travis Rice 2014 Boots bu eller bä?

donken

Ny medlem
Är lite sugen på ett par DC Travis Rice 2014 boots:
http://www.blue-tomato.com/sv-SE/product/DC-Travis+Rice+2014-301055973-black+yellow?back=SM93mQ

Någon som har åsikt/erfarenhet?

Det negativa jag hört från folk angående tidigare årsmodeller är att dom gillar ej BOA för att det kan gå sönder.
Vad har ni för synpunkter på BOA överlag?
Händer det ofta att det trasslar till sig inne i spännet? Kan man själv öppna och fixa på något sätt?
Händer det ofta att vajrarna går av helt?

Vad har ni för synpunkter annars på DC boots?

Jag har ett par DC med singel BOA, dessa har varit uthyrespar innan jag köpte loss dom.
Har nu åkt i tre år med dom(ca 12dagar) och dom är lika fina än.
Jag var också skeptisk till BOA innan men då skorna passade bra och dom var äckligt billiga så slog jag till, inget jag ångrat.

Nästa par kommer absolut vara BOA. :lol:

Enda BOAn jag haft sönder är när jag var dum nog att gå i en trapp och slog av ratten mot trappsteget. Alltså alla recensioner och trådar jag läst där folk uttalar sig negativt om BOA så heter det alltid att det KAN gå sönder eller TÄNK OM det går sönder. Kan inte påminna mig om att det någonsin stått att det HAR gått sönder om man nu inte dummat sig som jag gjorde ovan. Sedan finns det negativa saker med BOA men tillförlitligheten är inte en av dem.

Aldrig varit med om att det trasslat sig.

Det går att montera isär men det krävs lite verktyg och en hel del fippel.

Att vajern skulle gå av är nog väldigt osannolikt då den är i flätad metall, tål nog en hel del.

Jag har ett par DC Status vilket är DC Travis Rice fast årsmodell 2012, schysst boot, mot det styvare hållet men på grund av ventilationshålen i innerskon också väldigt kall. Hittar inga bilder på innerskon på 2014 och ytterskon ser lätt omgjord ut så de kanske har åtgärdat.

Tillbaka
Topp