360 Hjälp

Fr1tte

Ny medlem
360 Hjälp
hej skulle vara nice om någon kunde ge något bra tips på hur man ska göra för att få bra balans när man gör 360. När jag gör 360 så lägger jag mig nästan alltid, (TIPS TACK) :)

360 Hjälp
OOi

Hur synkar man insvängen på det breda men ändå lilla första 360 hoppet som räcker till för två?
Hur väljer man sida att åka på eftersom han kan falla bakåt åt både det ena och andra hållet?
Hur undviker man köttfärs av knäna när en bräda kommer snurrandes?

Jag försöker visualisera hur det skulle gå till att hålla i någon som ska göra en 360, men jag ser bara misär :-)

Mvh
Peter

360 Hjälp
HUR F.. Tänker du när man ska göra en 360 med någon brevid. asså jag kan göra 360 men jag läger mig och gör typ chork 360
:/

360 Hjälp
du kanske kantskär för mkt och förlorar balansen och kommer flygandes liggande/horisontellt eller tvärtom du kanske tar i för mkt med kroppen och spinner iväg som en helikopter.... hitta den passande medelvägen.... mer skär/snabbare kroppsrotation om hoppet e jättelitet typ modell pist-bula och lite mindre kroppsrotation om hoppet e lite större och ger lite mer tid... se till att ha kroppsvikten balanserad pa bada benen och förbli mjuk... om du vill ha mer tid till att hinna fa genom rotationen tryck ifran lite lätt med benen (men vänta lite med trycka ifran delen tills du känner att du har balans sa du inte skaffar ännu mer obalans genom eventuellt konstigt bort-poppande/frantryck)

efter din 11.06 post: later ju som kickern inte e sa liten mao och da kanske det är balansen i takeoff-ögonblicket...mao sta balanserat och tryck ifran....

Senast ändrad:
360 Hjälp
Lär dig skärande sväng, pop och alla fyra 180 "backside, frontside, switch backside, half-cab" så kommer 360 inte vara några problem alls.

360 Hjälp
På små kickers tror jag det är lite lättare att slänga frontside än backside-rotationer. I alla fall för oss old schoolers som tycker att påbörja rotation innan man lämnat hoppet är svart magi som inte bör få utföras på berget;)

360 Hjälp
se till att luta dig frammåt, lägg tyngden på läppen på pjäxan, så får du nog bra balans i luften.
har precis lärt mig 360 o det funkar bara luta sig frammåt, kolla dit du ska o holla huvudet rakt inte kolla ner på skidorna ;)

360 Hjälp
Pata24 sa:
se till att luta dig frammåt, lägg tyngden på läppen på pjäxan, så får du nog bra balans i luften.
har precis lärt mig 360 o det funkar bara luta sig frammåt, kolla dit du ska o holla huvudet rakt inte kolla ner på skidorna ;)
det var säkert jättebra tips... för en skidåkare.

360 Hjälp
Jag förutser att du kan göra skärande svängar så gör bara ett litet skär i kicken, titta runt axeln och tryck ifrån samtidigt. I luften så kryper du ihop och fortsätter att titta runt och leta efter landningen. Räta dig till landningsposition och stompa. Easy as pie!

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp