Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
360 med grabb
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ChristianLovgren" data-source="post: 323070" data-attributes="member: 73867"><p>Av din profil att dömma så handlar det om en 360 på snowboard.</p><p></p><p>Jag kan själv identifiera mig med ditt problem några år tillbaka då jag började fundera i banorna att fatta brädan i rotationen.</p><p></p><p>Av egen erfarenhet så lärde jag mig med en stor del "mås hopp" d.v.s. okontrollerat fladdrande, men mitt tips för en clean rotation med en grab är att du först lär dig rotera i en position där du når brädan utan att egentligen ta i den, när du väl behärskar det så kan du börja känna dig för med händerna utan att egentligen lägga speciellt mycket uppmärksamhet vid själva "graben" utan i vanlig takt "spotta landningen" och fokusera vid balansen i själva rotationen. Med lite träning och diverse vurpor kommer du snart att sätta en clean rotation inklusive en grab. </p><p>Ett bra basic trick att börja med är "FS360 Tailgrab" då den faller sig ganska naturlig.</p><p></p><p>Alla har egna tips men i huvudsak är det träning som gäller för framgång!</p><p></p><p>/Christian</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ChristianLovgren, post: 323070, member: 73867"] Av din profil att dömma så handlar det om en 360 på snowboard. Jag kan själv identifiera mig med ditt problem några år tillbaka då jag började fundera i banorna att fatta brädan i rotationen. Av egen erfarenhet så lärde jag mig med en stor del "mås hopp" d.v.s. okontrollerat fladdrande, men mitt tips för en clean rotation med en grab är att du först lär dig rotera i en position där du når brädan utan att egentligen ta i den, när du väl behärskar det så kan du börja känna dig för med händerna utan att egentligen lägga speciellt mycket uppmärksamhet vid själva "graben" utan i vanlig takt "spotta landningen" och fokusera vid balansen i själva rotationen. Med lite träning och diverse vurpor kommer du snart att sätta en clean rotation inklusive en grab. Ett bra basic trick att börja med är "FS360 Tailgrab" då den faller sig ganska naturlig. Alla har egna tips men i huvudsak är det träning som gäller för framgång! /Christian [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
360 med grabb
Tillbaka
Topp