360

360
snurra på :)
Ja minns min första 3a, brorsan klarade det så då var ja tvungen.
De va bara snurra på som ja trodde, förstagången kom ja bara 270 grader o då insåg ja hur pinsamt det var att vara rädd efter som de inte gjorde ont. klarade det på andra eller tredje försöket.
Har det även på film :)

360
hade samma problem. jag insåg sen att om kroppen stannar efter 180 grader stannar även skidorna. man klarar på sin höjd 270 om man trycker i lite extra. tricket är att efter 180 grader fortsätta kolla över axeln. då snurrar kroppen vidare och då även skidorna. ska jag vara ärlig har jag faktiskt inte klarat med själv än men jag kämpar på hårt. jag har hittills bara försökt i ett halvmeter högt hopp men skillnaden märks ändå. skönt att veta att man inte är den enda som kämpar med 3:an!

360
Om du ska lära dig 360 ska du först och främst börja med att ta ett skär. t.e.x. om du ska snurra åt höger så ska du skära till höger. Det är lättast att lära sig 360 på småkanter efter pistmaskinen och sånt, och på sidorna av pisten där det blir skillnad i marknivå eftersom de sprutat snö... när du känner att din 360 sitter så är det bara att våga och göra den i större hopp...

360
Försök, Försök och Försök
jag har fastnat på mina 5:or

tappar balansen :)

och jag ska fortsätta att försöka, försöka och försöka.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp