.

.
winterstick, det var ganska långt ifrån snowboard men ganska coolt. och wolwerin, jag har läst i nån bok att Jake Burton dök upp på en halfpipetävling med hemmabyggd bräda, domarna ville inte att han skulle få vara med men åkarna insisterade. eftersom det bara var han som hade riktiga bindnigar vann han överlägset. men det var i en bok på skolbiblioteket.

.
haha jo där har du rätt face-plant men om du läser hela så ser du att det nämns lite deskret men kan ta upp det igen...

Vid tävlingarnas 10-årsjubileum 1979 ställde en åkare vid namn Jake Burton Carpenter upp med en hembygd bräda. Jakes bräda hade till skillnad mot de andras brädor bindningar och var dessutom längre och bredare. Jake fick inte ställa upp med sin bräda på grund av att tävlingens regler bara omfattade Snurfers. Men istället så ordnade domarna en egen klass för Jake. Det var just denna klass som också skulle bli den med flest deltagare i.

hehe tror jag ifall du menade detta

.
face-plant sa:
winterstick, det var ganska långt ifrån snowboard men ganska coolt. och wolwerin, jag har läst i nån bok att Jake Burton dök upp på en halfpipetävling med hemmabyggd bräda, domarna ville inte att han skulle få vara med men åkarna insisterade. eftersom det bara var han som hade riktiga bindnigar vann han överlägset. men det var i en bok på skolbiblioteket.
Det var ingen halfpipetävling, sådana tävlingar fanns inte på den tiden.
Jag tror att det var en "håll-dig-stadig-på-brädan"-tävling, brädorna hade bara ett rep framför sig som man kunde styra med

.
SverigeTomten sa:
face-plant sa:
Det var ingen halfpipetävling, sådana tävlingar fanns inte på den tiden.
Jag tror att det var en "håll-dig-stadig-på-brädan"-tävling, brädorna hade bara ett rep framför sig som man kunde styra med
En snurf alltså.

Btw så var de där brädorna från 1939 grymt heta :P

Tillbaka
Topp