.

• Trådstartare Trådstartare effeh
  • Start datum Start datum
.
Varför måste det vara hårdisk på den? Tycker att dv-band är betydligt mycket bättre.
En kamera som jag har hört ska vara bra är Panasonic NV-GS500, men den kostar runt 8-9 tusen

.
haha, jadu hmm, kolla www.prisjakt.se och sen söker du på hdd kameror 3-7k
läser lite om kamerorna däre emellan och jämnför

en sak bara, hdd är väldigt dåliga på att ta stötar! fukt, kyla och värme också för den delen
sen komprimerar den väldigt mycket. måste bara fråga, varför inte dv-band?

.
Visst är hdd kameror säkert smidigare när man ska redigera. Men om du vill ha din kamera ett tag så sattsa på en DV för hållbarheten är ju så mycket bättre.
Ursäkta upprepningen.

.
nackdelar med hdd är att de komprimerar mkt mer än dv...otroligt mycket mer ifall du inte köper "okomprimerat" men då blir de fortfarande inte riktigt lika fin bild

den går mycket lättare sönder och tål inte kyla, värme och fukt lika bra
hdd är inte lika stöttålig häller..och går hårddisken sönder...vad gör du då ?
att köpa en ny inbyggd hårddisk är inte det lättaste

fördelen med band (mini-dv/hdv) är att dom är mycket mindre ömtåligare..och ifall något ändå skulle hända kostar det 50kr att byta band...dock är det "bara" 60/90min på varje band och sen måste man byta ifall man inte vill lägga in och sen spela över.

dv-kamerorna har oftast mer specs för pengarna än vad hdv/hdd/dvd kamerorna har

ifall max priset är 7k tycker jag du sparar lite till och köper en gs500..bästa kameran för 17k och neråt om man bortser från hdv kamerornas kvalitet

.
genom en firewire-kabel som kostar 90-150 kr och då måste du också ha en firewireport\kort på datorn och om du inte har det finns det paket med kabel och kort för ca 299 kr.

.
lånar tråden: Nån som vet en bra 3ccd kamera för 1000-4000?

Typ Panasonic NV-GS500 fats i billigare version?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp