MnO
Aktiv medlem
3D-printade skidgrejor
Jag letade lite forumet, men jag hittade ingen tidigare tråd i ämnet. Jag tänkte det skulle vara lämpligt med en tråd där man kan samla lite användbara 3D-printade prylar med skidtema. Det borde ju finnas diverse bra idéer i stugorna. Lämpligen får skaparen själv välja om det är en fri design eller ej och om det går att "beställa" en utskrift till självkostnadspris eller ej. Någon som har något kul i lådorna?
Jag kan själv bidra med två prylar:
1. Stighudsfäste för skidor med bred nos. Mina original Kohla fungerade dåligt på tex Line Pescado och Elan Ripstick 116. Här är en enkel modell som är skalbar i sidled för olika bredder. Jag håller också på och filar på en modul för förlängning också så att jag kan använda samma stighudar till de båda (Pescado kräver riktigt korta hudar med sin fishtail).
2. Fix för Thermic Air skotork
Thermic Air är en riktigt bra skotork, men efter ett tag tenderar fasthållningen för rören falera. Här är en fix som limmas med smältlim och som därmed är utbytbar.
Jag kan själv bidra med två prylar:
1. Stighudsfäste för skidor med bred nos. Mina original Kohla fungerade dåligt på tex Line Pescado och Elan Ripstick 116. Här är en enkel modell som är skalbar i sidled för olika bredder. Jag håller också på och filar på en modul för förlängning också så att jag kan använda samma stighudar till de båda (Pescado kräver riktigt korta hudar med sin fishtail).
2. Fix för Thermic Air skotork
Thermic Air är en riktigt bra skotork, men efter ett tag tenderar fasthållningen för rören falera. Här är en fix som limmas med smältlim och som därmed är utbytbar.