45 minuter vid mellanlandning, ta med skidor?

Novak

Ny medlem
Tjena! Åker till Geneve nästa helg. Problemet är att vi mellanlandar i Frankfurt och vi har bara 45min tills det bär av till Geneve. Ska man chansa och ta med sig skidorna, är lite orolig att de försvinner vid mellanlandningen. Vad tror ni?

Tack på förhand!

Förmodligen lär de inte hinna lägga över skidorna på det andra planet.
Ni lär få de senare på Geneves flygplats.

Är det med samma flygbolag borde det funka. Annars skulle jag inte ha gjort det, då Frankfurt är en mycket stor flygplats med långa avstånd och 45 min är väldigt lite tid.

Är ofta förseningar in till Frankfurt!

Johan - son till en pilot!

Med 45 min så är det tight även utan skidor. Om du har otur är det väldigt långt mellan gaterna....

Det är samma flygbolag! Men de kan väll inte skita i bagaget. Vi landar i Geneve cirkus 10 på kvällen. hmmmm Jag vill ju ha med mig mina skidor! :(

Är det samma bolag checkas väl bagaget hela vägen.
Dvs du hämtar inte ut det. Så har det alltid varit för mig och jag har rest en hel del.
Många gånger via Frankfurt och ja, förseningar är vanliga.

Swedish-banana sa:
Är det samma bolag checkas väl bagaget hela vägen.
Dvs du hämtar inte ut det. Så har det alltid varit för mig och jag har rest en hel del.
Många gånger via Frankfurt och ja, förseningar är vanliga.
Att bagaget checkas in för hela resan behöver inte betyda att man undviker problem. Har aldrig haft problem i Frankfurt, men London (Heathrow) är ju en klassiker där man ofta blir utan bagage om man inte har bra marginaler.

Edit: Är det förresten någon som vet hur man hanterar försenat bagage i Geneve? Normalt levereras det ju till hotellet där man bor efter någon dag, men hur är det om man bor i någon avlägsen skidort?

Senast ändrad:
Hade samma dilemma för några år sedan, mitt plan från Salzburg blev dessutom försenat med 20 min så jag hade 25 minuter på mig mellan planen. Och de var inga problem den gången, sprang mig svettig och var sista man onboard!

Tillbaka
Topp