4frnt CRJ eller Rocker 2 122?

Hey!

Skall i vinter på äventyr i Japan och behöver införskaffa mig ett par lämpliga lagg.

Har testat Rocker 2 115 och gillade dem, är dock mer intresserad av 122:an i och med att de har full twintip.
Har även kikat lite på 4frnt CRJ, men hittar inte så mycket info om dem här på freeride, någon som har tankar kring dem och japanskt puder?
Jag åker ju till Japan för den djupa snön, blir CRJ:s 118 i midja för litet jämfört med R2:s 122? Att 4mm ska kunna skapa en sån ångest...

Jag hade för ett par dagar sedan nästan bestämt mig för R2, men har fått korn på ett par CRJ för bra pris och jag tycker att de på pappret ser bra ut.

Vad säger prylbögarna?

Har dock aldrig kört japanpuder med mina crj. Men den funkar svinbra i knädjupt schweizpuder iaf:). Mycket lekfull skida..lätt att brottas med i skogen mm, kan bli fladdrig i pist vid riktigt hög fart men vad ska man där o göra om man inte åker på pistskidor, funkar dock helt ok så länge man inte ska köra portar på tid. Kan tyvärr inte jämföra med R2 då jag aldrig provat dom. Hoppas de hjälper dig lite iaf!

Varför jag frågar är för att jag tyckte att CRJ 188 flöt lite dåligt när det kom till att åka öppnare fält som inte var så branta, och jag fann mig relativt ofta i baksätet.
Det ska dock även sägas att CRJ kan vara en av de roligaste skidorna jag har ägt, och faktiskt mycket stabilare i uppkört än vad en handflexning anger (för att vara så mjuk dvs)

Jag körde med mina CRJ 188 i kanadensiskt pow och det funkade alldeles utmärkt. Dock väger jag bara 72 kg så 118-midja och både tip och tail-rocker borde ju funka.
Kan hålla med om att framändarn inte är osänkbara, i och med att de inte är jättebreda där, men lite face shots vill man ju ha ;)
Viktigast att tänka på är nog vilken typ av åkare du är. Kommer du från jibbing och gillar att hoppa och snurra så är CRJ helt rätt skidor. Bättre pop och lägre swingweight finns knappt i puderskidor. De inspirerar verkligen till lek.

Om du vill ha skidor för öppna orörda bottenlösa ytor så är nog flytet snäppet bättre på r2orna. De carvar dessutom bättre i pist.

Oavsett vilka du väljer så lär du ha jävligt kul i det japanska pudret. Rätt avis..

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp