HRohlcke
Medlem
4frnt hoji längd (igen)
Det här är andra gången jag söker svar om vilken längd jag ska ha på skidorna. Jag har nu köpt ett par i längden 187 men jag har fortfarande chansen att byta till ett par som är 195 (även om det tar lite tid och lite pengar för frakt.) Men snart tar den tiden slut och jag är osäker på om längden 187 ger det jag vill ha, d.v.s. lite stabilitet och bra flyt. Notera att jag ska inte köpa en annan skida, jag behöver inga förslag om det.
Vad har ni för erfarenheter med liknande skidor? Är lite extra längd bra?
Jag väger för tillfället 66 kilo (kommer antagligen att väga mer kommande vintrar), är 181cm lång. Vill ha skidorna för att åka relativt fort på varierande offpist terräng med lite dropp. Kommer att köra några branta couloirer. Och jag ska antagligen sätta på marker baron bindningar. Åker primärt i de franska alperna men sticker kanske upp till riksgränsen en vända.
Tacksam för svar.
//Hugo
Vad har ni för erfarenheter med liknande skidor? Är lite extra längd bra?
Jag väger för tillfället 66 kilo (kommer antagligen att väga mer kommande vintrar), är 181cm lång. Vill ha skidorna för att åka relativt fort på varierande offpist terräng med lite dropp. Kommer att köra några branta couloirer. Och jag ska antagligen sätta på marker baron bindningar. Åker primärt i de franska alperna men sticker kanske upp till riksgränsen en vända.
Tacksam för svar.
//Hugo