Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
50-årsmånad i alperna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pd" data-source="post: 1223347" data-attributes="member: 161297"><p>Helt rätt! "Säsonga" som vuxen är grymt. Vi gjorde en månad i Selva längst upp i Val Gardena för två år sedan och det gör vi gärna om.</p><p></p><p>Stanna på samma ställe eller byta ort varje vecka beror på hur man är som person och hur stort området är. För egen del uppskattade jag att vara på samma ställe och för en gång skull hinna lära mig området riktigt ordentligt, inkl. diverse genvägar, och att kunna sätta undan dagar för att utforska sånt som inte hamnar på listan när man bara har en vecka. Men då hade vi också 500+ km pist i närområdet. Också lite roligt att bli igenkänd av locals.</p><p></p><p>De flesta länder har sportlov v.6 - 10 typ så jag skulle nog satsa på att börja v.8 eller 9 och sedan stanna kvar. Nu vet jag inte vilken nivå du och resten av familjen åker på men kommer de exempelvis ner din sista vecka så kommer du att vara betydligt mera varm i kläderna än dem och kanske bli lite frustrerad av det. Eller så ger det dig äntligen en chans att hänga på tonåringarna.</p><p></p><p>Kan vara värt att satsa på bättre boende när du skall bo där lite längre. Tänk på att kolla hur värden tar betalt för en del ändrar hyran beroende på hur många som bor där - upptäckte vi när kompisen kom på besök.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pd, post: 1223347, member: 161297"] Helt rätt! "Säsonga" som vuxen är grymt. Vi gjorde en månad i Selva längst upp i Val Gardena för två år sedan och det gör vi gärna om. Stanna på samma ställe eller byta ort varje vecka beror på hur man är som person och hur stort området är. För egen del uppskattade jag att vara på samma ställe och för en gång skull hinna lära mig området riktigt ordentligt, inkl. diverse genvägar, och att kunna sätta undan dagar för att utforska sånt som inte hamnar på listan när man bara har en vecka. Men då hade vi också 500+ km pist i närområdet. Också lite roligt att bli igenkänd av locals. De flesta länder har sportlov v.6 - 10 typ så jag skulle nog satsa på att börja v.8 eller 9 och sedan stanna kvar. Nu vet jag inte vilken nivå du och resten av familjen åker på men kommer de exempelvis ner din sista vecka så kommer du att vara betydligt mera varm i kläderna än dem och kanske bli lite frustrerad av det. Eller så ger det dig äntligen en chans att hänga på tonåringarna. Kan vara värt att satsa på bättre boende när du skall bo där lite längre. Tänk på att kolla hur värden tar betalt för en del ändrar hyran beroende på hur många som bor där - upptäckte vi när kompisen kom på besök. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
50-årsmånad i alperna
Tillbaka
Topp