500kr

• Trådstartare Trådstartare the_tall_weeman
  • Start datum Start datum
T

the_tall_weeman

Guest
500kr
när man köper en kona shred på sportson får man 500kr tillbehör så jag undra om jag ska ta en cykel dator elr ett lås vad är bäst?? elr om jag ska ta en hjälm, ska man ha en fullmask hjälm elr vad ska man ha? jag har redan en bmx hjälm och en cross hjälm... ge mig några tips!!!

500kr
Du klarar dig nog bra med de hjälmar du har, en shred låser man aldrig eftersom man aldrig använder en sådan cykel till att typ cykla och köpa mjölk (HRMMM!) och cykeldator är bara till för fjollor i tajta cykelbrallor.

Nej det du behöver är en kedjestyrare till hojen! Den ser till så att kedjan sitter som ett smäck och aldrig hoppar av. Har nyligen beställt en truvativ shiftguide till min kona stuff så då borde den passa din hoj också. kostar knappt 400:-. Vet inte om den är bra, men den är ganska unik kedjestyrare eftersom den låter dig ha kvar växlarna där fram!

Pengarna som blir över kan du lägga på en vattenflaska eller ett par extra handtag. Har du redan crosshjälm så antar jag att du redan har crosshandskar, annars är det en bra investering om man inte vill ha blåsor på tassarna...

Kolla in http://www.sram.com/en/truvativ/mountain/guidesandguards/shiftguide/shiftguide.php

500kr
Jo med truvativs "shiftguide" kan du ha kvar växlarna! Lovar. kolla in länken ovan!
Benskydd har jag inte behövt än och tror inte jag kommer att behöva det direkt.
En schysst hjälm, ett ryggskydd och handskar är den enda särskilda utrustning jag kör med.
Eller så köper du lite schysta oljor och grejjer som kan var bra att ha.

Skulle där bli några slantar över kan du sno åt dig några bromsvajrar för de går åt fortare än lösgodis...

500kr
skit i kedjestyrare det ska man köpa för minst niohundra spänn annars håller dom inte.. så.. ett par cykelhadskar.. typ FOX lr nåt

500kr
Jag säger det som är bäst att investera i. SKYDD. Sattsa på ett par rejäla benskydd sen lägger du ut några slantar själv och får tag på armbågsskydd. Skydd är viktigare än styrare då jag hellre tappar kedjan än sliter upp benet med pedal pinsen.

500kr
kör utan nå skydd alls o det går bra förutom ganska många sår och andra saker =) men nå extra cykeldelar låter väl inte så dåligt..är alltid bra att ha :P

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp