Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
540 hur gör man?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Drisen" data-source="post: 160705" data-attributes="member: 32388"><p>Jag satte min första 540 på första försöket för några veckor sedan. </p><p>Jag körde in några 3or så jag var säker, sen så gjorde jag en 180 på hoppet. Satte denna utan problem. Hoppet efter så körde jag in mot hoppet, gjorde exakt som på 3orna fast jag gjorde ingen grab och jag tog även i lite mer.. Då gick det ganska lätt. Det var mycket enklare än jag trodde. </p><p>Tänk bara på att lagom med fart så du landar rätt, just i landningen. För mycket fart kan det vara svårt att få till en bra rotation, för lite fart så kan du plattlanda och då är det svårt att sätta landningen. Kan vara fördel om de är en fin landning också.</p><p>Är ingen expert men detta tänkte jag på och de gick ju vägen för mig =)</p><p></p><p>Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Drisen, post: 160705, member: 32388"] Jag satte min första 540 på första försöket för några veckor sedan. Jag körde in några 3or så jag var säker, sen så gjorde jag en 180 på hoppet. Satte denna utan problem. Hoppet efter så körde jag in mot hoppet, gjorde exakt som på 3orna fast jag gjorde ingen grab och jag tog även i lite mer.. Då gick det ganska lätt. Det var mycket enklare än jag trodde. Tänk bara på att lagom med fart så du landar rätt, just i landningen. För mycket fart kan det vara svårt att få till en bra rotation, för lite fart så kan du plattlanda och då är det svårt att sätta landningen. Kan vara fördel om de är en fin landning också. Är ingen expert men detta tänkte jag på och de gick ju vägen för mig =) Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
540 hur gör man?
Tillbaka
Topp