6 Degrees of JWester & Jonolsson

NicklasN

Ny medlem
Efter att ha hängt runt lite här på freeride.se så har jag märkt hur lätt det är att komma till dessa två profiler genom att klicka sig via gästboksinlägg eller kompisar. Nu ska vi inte lägga några värderingar i det utan skapa ett spel i sann Kevin Bacon anda.

Så hur många klick behöver ni för att komma till dessa två, kortaste respektive längsta? Mitt lättaste gick på 2 klick och svåraste 9 klick. Självklart finns det mkt taktik i det hela, välja ett namn som antyder att personen garanterat har JWester eller Jonolsson i gästboken/kompislistan eller chansa på ett inte lika säkert kort men riskera en återvändsgränd?

Njut av tidsfördrivet....

God Jaktlycka!

Senast ändrad:
wester: svåraste : 11
lättast: 2

olsson: svåraste: 3
lättaste 2

Det är ju lättare att hitta wester än jon :P Iaf för mig.

wester: Svåraste: 4
Lättaste: 2
Jon: Svåraste: 5
Lättaste: 1

har gjort detta så många gånger:). så kul brukar köra att jag får inte använda mer änn 4 klick:)

Om man ser nån av dom i en gästbok eller kompislista måste man klicka på dom och lägga på ett klick då?

Och måste man börja fån startsidan?

Senast ändrad:
varför har alla jon och jacob som vänner ? det är ju inte som att dom känner dem.. tycker dom det är coolt eller?

Men om man börjar från någons sida som har JWester eller jon_olsson i kompislistan får man ju 1 klick hur lätt som helst. Därför borde det vara bättre om man utgick från startsidan varje gång.

Klurius sa:
Men om man börjar från någons sida som har JWester eller jon_olsson i kompislistan får man ju 1 klick hur lätt som helst. Därför borde det vara bättre om man utgick från startsidan varje gång.
Du menar så, ja varför inte? Vill man krångla till det så kan man ju vända på steken och ta sig från JWester/Jonolsson till sin egen profil via gästbok och kompislista....

haha, undra vad jon och jacob ska säga åt de här xD Dom måste ju skaka på huvet och tro att alla är dum i huvet:P

fredrik_mx sa:
haha, undra vad jon och jacob ska säga åt de här xD Dom måste ju skaka på huvet och tro att alla är dum i huvet:P
Det skumma är kanske inte det här "spelet" utan att ALLA har JWester eller Jonolsson på sin kompislista. En av grundtankarna bakom det här var väl att visa på hur det ser ut på freeride. Skapa en diskussion. 'Men man kan ju fråga sig varför det ser ut så här?

Men sen är det en redig spinoff på Kevin Bacon spelet.

The Six Degrees of Kevin Bacon är ett spel som bygger på att skädespelaren Kevin Bacon står i centrum för alla och att ingen är längre bort än sex steg från Kevin Bacon. Allt går ut på att koppla samman en skådespelare med Kevin Bacon via filmer och pjäser.

Till exempel Elvis,
1. Elvis Presley var med i Change of Habit (1969) med Edward Asner
2. Edward Asner var med i JFK (1991) som även Kevin Bacon var med. Alltså är Elvis bara 2 steg från Kevin Bacon.

Jennifer Lopez,
1. Jennifer Lopez var med i U Turn (1997) med Sean Penn
2. Sean Penn var med i Mystic River (2003) med Kevin Bacon

ah! har hort en variant dar man sjalv kan koppla ihop sig med i princip vem som helst i hela varlden pa liknande satt. jag minns inte hur manga steg det var, om det var sex dar ocksa eller fler... men minns att jag grubblade lite pa det och att det stamde ratt bra! maste googla och se om jag kommer ihag hur det var pastaendet lod och genast borja koppla ihop mig sjalv med en massa folk...

Precis, var inte riktigt säker på om jag skulle kunna förklara för ngn annan än mig själv vad det var för ngt. Men det lyckades ju! Iofs så är nog 6 steg för att koppla ihop ngn med ngn annan på freeride för mkt.

1. JWester är med i War (2005) i War var Seth Morrison med.
2. Seth Morrison var med i Who You Know (1998) med Bruce Rogers
3. Bruce Rogers var med i Goodbye Lover (1998) med Ray McKinnon
4. Ray McKinnon var med i Apollo 13 (1995) med Kevin Bacon!

JWester är alltså 4 steg från Kevin Bacon...

Senast ändrad:
1. Jag var med en snutt i filmen fran No Street Week 2005 i den filmen var Jon Larsson med.
2. Jon Larsson ar med i Teddybear Crisis (2005) i Teddybear Crisis var Jacob Wester med.
3. JWester är med i War (2005) i War var Seth Morrison med.
4. Seth Morrison var med i Who You Know (1998) med Bruce Rogers
5. Bruce Rogers var med i Goodbye Lover (1998) med Ray McKinnon
6. Ray McKinnon var med i Apollo 13 (1995) med Kevin Bacon!

Jag är alltså 6 steg från Kevin Bacon...

haha, coolt! det har var roligt ;)

Senast ändrad:
HotDamnSara sa:
1. Jag var med en snutt i filmen fran No Street Week 2005 i den filmen var Jon Larsson med.
2. Jon Larsson ar med i Teddybear Crisis (2005) i Teddybear Crisis var Jacob Wester med.
3. JWester är med i War (2005) i War var Seth Morrison med.
4. Seth Morrison var med i Who You Know (1998) med Bruce Rogers
5. Bruce Rogers var med i Goodbye Lover (1998) med Ray McKinnon
6. Ray McKinnon var med i Apollo 13 (1995) med Kevin Bacon!

Jag är alltså 6 steg från Kevin Bacon...

haha, coolt! det har var roligt ;)
Då får man passa på att sola sig i Hollywoods stjärnglans en stund då! ;D Jag har aldrig varit så här nära Kevin Bacon! :D

Haha, den här leken har jag lekt många gånger när jag inte orkat logga in på freeride men ända velat kolla min gästbok. Tror jag snittat på 5 klick för att hitta mig själv från startsidan. Förvånansvärt många gånger har vägen gått via Westers sida (vilket i faktiskt betyder att det inte är jag som är två steg från Wester utan han som är två steg från mig).

Tillbaka
Topp