6-stolare i Romme Alpin

HenningO

Ny medlem
6-stolare i Romme Alpin
Läste på rommealpin.se att de håller på att bygga en kopplingsbar 6-stolslift som ska ersätta den gamla trestolen.

Det kommer ju bli grymt! Problemet är bara hur alla n00bs från mellansvenska skolor ska klara den ;)

6-stolare i Romme Alpin
Det tycker jag va onödigt av romme. Romme är så litet så det behövs inge mer liftar där. Dom kunde väll lagt dom pengarna på typ en shyst park med rails och sånt istället.

6-stolare i Romme Alpin
Tro mig, jag har haft säsongskort i romme de tre senaste åren. De behöver verkligen en ny lift. Som det är nu kan man få vänta först tio minute i liftkön och sen nästa lika länge igen i liften, ännu längre om man väljer sittliften, för att sen komma ner igen på nolltid.

6-stolare i Romme Alpin
Jag tycker att det är jättebra att de byter ut den enormt slöa sittliften mot en modärn sexstolslift. Som det har varit tidigare så tog jag nästan alltid släpliften pga att sittliften gick så sakta men det är ju väldigt mycket skönare att få vila benen och fötterna mellan åken i en sittlift.

Hasse

6-stolare i Romme Alpin
Ang park i Romme.
Dom har haft det under en 3års plan, men det visade sig bli alldeles för dyrt med en park. Man måste investera i minst en till pistmaskin, folk som kör den och servar parken osv.

Som det är just nu har dom knappt tid att pista det lilla bigjump dom har nu.

Så en Park i Romme kan man nog bara drömma om.
Dock är det ju nice med en ny lift. Det tog 11min till toppen med den gammla, det kommer att ta 3min med den nya :-)

6-stolare i Romme Alpin
Att slänga ut 20 milj kronor för ett nöje som varar i tre minuter verkar lite väl häftigt.Får mig utsökt att dra paraleller med andra "nöjen".
Kort och gott tycker jag nog att det verkar lite overkill med en sexa i Romme. Dom borde investera i större berg istället...

6-stolare i Romme Alpin
Iof så går ju dom andra liftarna lite för sakta, spec 3 stolen. Men om man tänker på hur litet romme är så tycker jag att en 6 stol är för mycket. Men man får väll se sen vad dom som åker till romme tycker om den nya 6 stolen. Att sätta en 6 stol i romme är ungefär som att sätta en 2 stol i flottsbro.

6-stolare i Romme Alpin
lekparkar är löjliga när man får vänta 30min i kö för att komma upp i backen, blir riktigt nice med snabb lift
tyvär lär det bli fett med folk i backarna i stället för nere vid liften.
Tror ni man bygger liftmodeller efter bergen?
Ja tror man bygger dom efter hur mycket folk som åker på dom......

Tillbaka
Topp