Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
720 eller backflip?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="studer" data-source="post: 1266" data-attributes="member: 13455"><p>hmmm...</p><p></p><p>jag måste säga att flippar (åt båda hållen) är helt klart lättare...</p><p></p><p>flippar handlar ENBART om att våga, man slår sig inte särskilt mycket om det är bra med lös-snö i landningen...</p><p></p><p>jag skulle inte rekommendera att testa flippar de första gångerna i parker, landningen i sådana hopp brukar vara hård och isig, eftersom det finns en risk att man landar på huvud/nacke, en 720 ska det ganska mycket till om man gör en sån landning.</p><p></p><p>en stort hopp + mjuk landning, mycket fart, luta sig tillbaka och hoppas man kommer runt.</p><p></p><p>lycka till! </p><p>/erik studer</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="studer, post: 1266, member: 13455"] hmmm... jag måste säga att flippar (åt båda hållen) är helt klart lättare... flippar handlar ENBART om att våga, man slår sig inte särskilt mycket om det är bra med lös-snö i landningen... jag skulle inte rekommendera att testa flippar de första gångerna i parker, landningen i sådana hopp brukar vara hård och isig, eftersom det finns en risk att man landar på huvud/nacke, en 720 ska det ganska mycket till om man gör en sån landning. en stort hopp + mjuk landning, mycket fart, luta sig tillbaka och hoppas man kommer runt. lycka till! /erik studer [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
720 eller backflip?
Tillbaka
Topp