Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
-
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 809718" data-attributes="member: 33485"><p>Ah, sorry, ställer mig i skamvrån.</p><p></p><p></p><p>Kan hända att jag missförstår dig nu men hur i hela fridens namn ska folk lära sig åka lift om de aldrig prövar själva?</p><p></p><p>Som liftvärd ser man oftast samma människor flera dagar, veckor, tom månader i sträck och ser vilka som behöver hjälp, skulle kunna klara sig själva och klarar sig själva. De som skulle kunna klara sig själva (mer eller mindre alla med lite vägledning) gör man lite av en björntjänst genom att hjälpa dem hela tiden. Efter lite kontakt med dessa tycker jag gott att man kan unna sig att sitta inne, pilla lite på diverse arbetsrelaterade ting, ta en kopp kaffe och trycka/vrida på knappen/reglaget för att sänka hastigheten när dessa som lär sig åka lift kommer.</p><p></p><p>Det behövs lite avsaknad av buller och kyla emellanåt.</p><p></p><p>Att däremot sitta inne hela tiden och inte göra något hela tiden är ju självklart fel och under högsäsong är det ju mer jobb att försöka få folk att det inte går att stå 4, 6 eller 8 människor på påstiget samtidigt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 809718, member: 33485"] Ah, sorry, ställer mig i skamvrån. Kan hända att jag missförstår dig nu men hur i hela fridens namn ska folk lära sig åka lift om de aldrig prövar själva? Som liftvärd ser man oftast samma människor flera dagar, veckor, tom månader i sträck och ser vilka som behöver hjälp, skulle kunna klara sig själva och klarar sig själva. De som skulle kunna klara sig själva (mer eller mindre alla med lite vägledning) gör man lite av en björntjänst genom att hjälpa dem hela tiden. Efter lite kontakt med dessa tycker jag gott att man kan unna sig att sitta inne, pilla lite på diverse arbetsrelaterade ting, ta en kopp kaffe och trycka/vrida på knappen/reglaget för att sänka hastigheten när dessa som lär sig åka lift kommer. Det behövs lite avsaknad av buller och kyla emellanåt. Att däremot sitta inne hela tiden och inte göra något hela tiden är ju självklart fel och under högsäsong är det ju mer jobb att försöka få folk att det inte går att stå 4, 6 eller 8 människor på påstiget samtidigt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
-
Tillbaka
Topp