I
IngemarH79
Guest
-
-
Senast ändrad:
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är ingen fråga, jag bara delar med mig då jag tyckte diskussionen var intressant.Jarle sa:Jag förstår inte frågan?
Jag drog en edit på ämnesraden, hoppas att det ger en bättre bild av vad jag vill förmedla, alltså kunskap.Jarle sa:Jag förstår inte frågan?
Ah, sorry, ställer mig i skamvrån.IngemarH79 sa:Det är ingen fråga, jag bara delar med mig då jag tyckte diskussionen var intressant.Jarle sa:Jag förstår inte frågan?
Kan hända att jag missförstår dig nu men hur i hela fridens namn ska folk lära sig åka lift om de aldrig prövar själva?GEkroth sa:Det enda rätta är köra liften på nästan full hastighet och hjälpa ALLA utom eventuellt de mest erfarna och skidlärare under lågsäsong. Och det finns alltid något att göra. Laga medbringare, skotta snö på/av ski datan, snygga till påstig, rätta till nät, tömma sopor etc. Det finns massor att göra. Så alla liftvärdar som sitter inne och löser 91ans korsord, ut med er. Sånt kan man göra när allt annat är klart.
Intressant konversation för övrigt. Jag brukar inte läsa hela inlägg men detta var intressant.
Äh, vi menar ju samma... Nu har jag inte jobbat i Åre eller Sälen så jag brukar känna igen de flesta ich kommer det någon som jag vet övar eller är nära på att klara det själv sitter jag kvar, om jag nu inte redan suttit i 20 minGEkroth sa:Jag hjälper alla utom kanske de mest erfarna som jag skrev. Har det varit tomt i 20 minuter utan folk och det kommer en person går oftast ut. Beroende på vem det är. Som du säger så ser man oftast samma folk på helger och lågsäsongsveckor. Och då unnar jag mig också att sitta inne och kanske sänka farten. Men det är mer än guld värt för gästen om du går och är lite trevlig med den. Om du nu känner igen personen kan du lika gärna tjabba lite den.
Isåfall såg du inte hur jag jobbade under kvällsskidåkningen i Björnliften i vintras.IngemarH79 sa:Därför kan jag gott tänka mig att man kan köra Bräcke i 3,2m/s varje dag. Provar du att köra den hastigheten i Björnliften på kvällskidåkningen vid nyår då kan jag inte ens beskriva hur det skulle se ut. Sen kan jag berätta för alla som glorifierar sittliftar att en sittlift med fasta klämmor utan rullband inte får gå snabbare än 2,5m/s. (exv. gamla fjällgårdsliften, Hummeln & Stjärnliften) till en följd av detta finns det en FB-grupp som heter \"speeddating i WC-liften\" den benämns också hångelliften. Även om Stjärnliften vida översteg WC i detta men det var före Facebooks tid![]()