Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
-
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ttio" data-source="post: 810168" data-attributes="member: 114259"><p>"Närmast gubben vinner" </p><p></p><p>Ingen utmaning i pisten om man inte har "overall ryssar" och danskar att väja för, det finns ingen logik i deras svängmönster det är heeelt omöjligt att förutsäga vart dem tar vägen. </p><p>Dem är som värmesökande missiler, försöker man runda dem utanför pisten får Vladimir för sig att det var dags för en flygtur på pistvallen följt av en "Anja säl" eller enfotslandning följt av en 180-piruett och platt fall.</p><p></p><p></p><p>Finns bara två saker som dem skulle behöva lära sig. </p><p></p><p>Det ena är att det finns folk bakom dem också, det innebär inte att jag kräver att dem har koll uppåt men bara att dem inte blandar tre snabba plogsvängar och sedan drar ett lappkast och drar en lååång diagonal följt av ett tvärstopp utan att tro att dem kanske blir överkörda.</p><p></p><p>Det andra är att en flack mellan två branta partier inte är samma sak som picknick, jag kommer fortsätta köra alldeles för nära eller rakt igenom dessa sällskap.</p><p></p><p>I båda dessa fall tvingas man gång på gång rädda livet på folk genom att offra sitt eget.</p><p></p><p>Dock överväger alla roliga stunder som jag får tack vare:</p><p>1.Ryssar med walkie-talkies gärna med fruar iklädda valfria djur och svarta tajts</p><p>2.Sällskapsresan farsor som kräver 12meter "kom inte nära" radie</p><p>3.Ryssar utan hjälm / skidglasögon / mössa / halsduk som åkte störtlopp i vintras i minus 32grader</p><p>4.Slalom farsor som övar carving utan stavar (dessa kan man förövrigt hetsa till stordåd)</p><p>5 etc etc etc</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ttio, post: 810168, member: 114259"] "Närmast gubben vinner" Ingen utmaning i pisten om man inte har "overall ryssar" och danskar att väja för, det finns ingen logik i deras svängmönster det är heeelt omöjligt att förutsäga vart dem tar vägen. Dem är som värmesökande missiler, försöker man runda dem utanför pisten får Vladimir för sig att det var dags för en flygtur på pistvallen följt av en "Anja säl" eller enfotslandning följt av en 180-piruett och platt fall. Finns bara två saker som dem skulle behöva lära sig. Det ena är att det finns folk bakom dem också, det innebär inte att jag kräver att dem har koll uppåt men bara att dem inte blandar tre snabba plogsvängar och sedan drar ett lappkast och drar en lååång diagonal följt av ett tvärstopp utan att tro att dem kanske blir överkörda. Det andra är att en flack mellan två branta partier inte är samma sak som picknick, jag kommer fortsätta köra alldeles för nära eller rakt igenom dessa sällskap. I båda dessa fall tvingas man gång på gång rädda livet på folk genom att offra sitt eget. Dock överväger alla roliga stunder som jag får tack vare: 1.Ryssar med walkie-talkies gärna med fruar iklädda valfria djur och svarta tajts 2.Sällskapsresan farsor som kräver 12meter "kom inte nära" radie 3.Ryssar utan hjälm / skidglasögon / mössa / halsduk som åkte störtlopp i vintras i minus 32grader 4.Slalom farsor som övar carving utan stavar (dessa kan man förövrigt hetsa till stordåd) 5 etc etc etc [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
-
Tillbaka
Topp