Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
76mm-”isch” pistskida, certifiering/skidlärare
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="psortti" data-source="post: 1281973" data-attributes="member: 120794"><p>Planerar att gå en försäsongsutbildning i november för att certifiera mig som skidlärare (Basi 1+2) för att därefter jobba som skidlärare under säsongen</p><p></p><p>Till utbildning, certifiering och skidlärarjobbet letar jag efter en pistskida med lite krut i som är något bredare, typ 74-76 mm, med en radie på cirka 14-16 m.</p><p></p><p>Jag har zoomat in på Blizzard Firebird HRC (76 mm) and Nordica Dobermann Spitfire Pro (76 mm). Någon som har erfarenhet av dessa skidor, eller rent av båda? Andra bra tips på vassa pistskidor i denna ”kategori”?</p><p></p><p>Stort tack på förhand!</p><p></p><p>Patrik</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="psortti, post: 1281973, member: 120794"] Planerar att gå en försäsongsutbildning i november för att certifiera mig som skidlärare (Basi 1+2) för att därefter jobba som skidlärare under säsongen Till utbildning, certifiering och skidlärarjobbet letar jag efter en pistskida med lite krut i som är något bredare, typ 74-76 mm, med en radie på cirka 14-16 m. Jag har zoomat in på Blizzard Firebird HRC (76 mm) and Nordica Dobermann Spitfire Pro (76 mm). Någon som har erfarenhet av dessa skidor, eller rent av båda? Andra bra tips på vassa pistskidor i denna ”kategori”? Stort tack på förhand! Patrik [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
76mm-”isch” pistskida, certifiering/skidlärare
Tillbaka
Topp