Nå er jeg litt innhabil til å svare på dette spørsmålet,men jeg kan jo gi deg min mening uansett. :D
Nå skriver du ikke så mye om hva du skal bruke skiene til,men jeg har kjørt 107 en halv sesong.
Den er jo veldig forskjellig fra de tidligere modellene med sin nye shape. Den har en velig stiv bak ski som hjelper deg godt ut av svinger og om du skulle havne bakpå i landinger. Framskien er en del mykere som gjør at skien får en bra flyt i pudder,men fortsatt er ok i bakken. Har bare kjørt 184 og syns den har fungert veldig bra til både korte svinger i skogen og større svinger på fjellet,men jeg kommer selv til å kjøre 107 i 190cm denne vinteren. Har kjørt skien i pudder,slusj og oppkjørt hard snø. Tuppen kan kjennes litt nervøs når det går fort og er slagete,men man blir vandt med det og om man har trent litt knebøy på forsesongen er det ikke noe problem.
Når det kommer til HM serien har jeg desverre ikke fått testet de enda,men ifølge det jeg har hørt skal den kjennes ganske så luk ut som vnalig Cham og holde like bra. De har tatt bort titanal platene for å spare vekt og erstattet det med lettere materialer for å beholde torjosjons stivheten. SKal du gå mye på tur og ha ett par kan HM være et bra alternativ. Kommer til å kjøre 107 hm også i vinter og gleder meg til å få et stetupp mere retta mot topptur,men fortsatt beholde en ski som leverer på turen ned.
Finnes sikkert andre her inne som også har testet skiene og er litt mere nøytrale i tilbakemeldingene sine! :D