Sarah.N
Medlem
DYNASTAR M-FREE 99 VS FISCHER RANGER 85
INPUT NÅGON??
Ska köpa ett par "allround-skidor" pga att det kommer bli mycket hänga i pisten framöver med sonen på nu 2,5 år... Men vill kunna ha möjligheten att ta ta en tur eller liftnära offpist-åk utan att alltid behöva släpa med 2 par skidor/set-ups.
Har inte ork och tid att lusläsa och grotta ner mig som jag gjorde förr...
Just nu står valet mellan ett par begagnade, men väldigt fina Dynastar M-free 99 eller ett par nya Fischer Ranger 85
Dynastaren som säljs för 3000:- har borrhål från en ATK FR 14, man kan få köpa till hudar för 1000:-
Fischern får man till en alpinbindning till, som jag tänker sälja i så fall - skida inkl bindning kostar nu 3500:- (!!)
Tänkt bindning är Salomon shift 10
Bägge skidorna har fått bra recensioner av vad jag hittat i alla fall - men vore kul om någon möjligtvis själv har jämfört båda
Jag är 173 cm, ca 65kg och har idag ett par 4FRNT Hoji med ATK FR 14
Tack å bock på förhand
Ska köpa ett par "allround-skidor" pga att det kommer bli mycket hänga i pisten framöver med sonen på nu 2,5 år... Men vill kunna ha möjligheten att ta ta en tur eller liftnära offpist-åk utan att alltid behöva släpa med 2 par skidor/set-ups.
Har inte ork och tid att lusläsa och grotta ner mig som jag gjorde förr...
Just nu står valet mellan ett par begagnade, men väldigt fina Dynastar M-free 99 eller ett par nya Fischer Ranger 85
Bägge skidorna har fått bra recensioner av vad jag hittat i alla fall - men vore kul om någon möjligtvis själv har jämfört båda
Jag är 173 cm, ca 65kg och har idag ett par 4FRNT Hoji med ATK FR 14
Tack å bock på förhand