Sinclairwilde
Ny medlem
Skidor med kort radie (Pursuit 14, Progressor 800, RC4, 24 Daytona el. 24 X-kart)
Dags att köpa skidor till mig själv (176cm, 65kg). Min åkning är 99 procent pist i jakt på de perfekta carving svängarna. Jag kikar uteslutande på skidor med lite kortare svängradie och ännu så länge ser min lista ut så här:
Rossignol Pursuit 14 (13m)
Fischer Progressor 800 (12/15m)
Fischer RC4 Superrrace SC (14m)
Salomon 24 X-kart (12,1m)
Salomon 24 Daytona (13,1m)
Har någon här åkt på någon av dessa och har några kloka ord att säga om dem i förhållande till egenskaper och min kropps specifikationer? Vilken läng borde tex. passa en sån som mig. Har ännu så länge utgått ifrån att jag kommer köpa ett par skidor som ligger i nedre 160cm spannet. Rätt eller fel tänkt?
Enbart ute efter den rena och skära glädje som infinner sig när man ligger på kant.
Rossignol Pursuit 14 (13m)
Fischer Progressor 800 (12/15m)
Fischer RC4 Superrrace SC (14m)
Salomon 24 X-kart (12,1m)
Salomon 24 Daytona (13,1m)
Har någon här åkt på någon av dessa och har några kloka ord att säga om dem i förhållande till egenskaper och min kropps specifikationer? Vilken läng borde tex. passa en sån som mig. Har ännu så länge utgått ifrån att jag kommer köpa ett par skidor som ligger i nedre 160cm spannet. Rätt eller fel tänkt?
Enbart ute efter den rena och skära glädje som infinner sig när man ligger på kant.
Senast ändrad: