..

• Trådstartare Trådstartare 6579stig
  • Start datum Start datum
..
Kameran är ohyggligt bra!

Har själv en 600D vilket är ungefär jämnlika!

Väldigt smidigt med vinklingsbara skärmen vid filmning.

Filmade i vintras ett event med min 600D, såkallat "watersplash".

Satt precis vid slutet och självklart var det en som vurpade satt fick minst 1-2 liter vatten rakt på kameran.

Fick soltorka ur objektivet men annars inga som helst problem!

Prisvärd? JA!

..
Hedda sa:

Satt precis vid slutet och självklart var det en som vurpade satt fick minst 1-2 liter vatten rakt på kameran.

Prisvärd? JA!
Dom är ganska jämlika men det är lite skillnader på dem tex toutchscreen på 650d som 600d inte har osv

..
dennis0405 sa:
Hedda sa:

Prisvärd? JA!
Dom är ganska jämlika men det är lite skillnader på dem tex toutchscreen på 650d som 600d inte har osv
Jo som jag nämnde så var det några få skillnader.

..
Om ni filmar mycket med era Canon-kameror tycker jag verkligen at ni ska kika in detta programmet.
Jag har installerat det på en av mina och det funkar riktigt bra. Man installerar det på sitt minneskort så man ändar ingenting i kameran. Det finns många funktioner såsom "timelapse" mm.

Magic Lantern

..
Knaspurre sa:
Om ni filmar mycket med era Canon-kameror tycker jag verkligen at ni ska kika in detta programmet.
Jag har installerat det på en av mina och det funkar riktigt bra. Man installerar det på sitt minneskort så man ändar ingenting i kameran. Det finns många funktioner såsom "timelapse" mm.

Magic Lantern
Kan du berätta lite mer om det?

..
dennis0405 sa:
Knaspurre sa:

Magic Lantern
Kan du berätta lite mer om det?
Ja, det är helt enkelt ett program som får dig att kunna använda din kamera mer.
Här är vad dom skriver själva:

Magic Lantern is a software enhancement that offers increased functionality to the excellent Canon DSLR cameras. We have created an open framework, licensed under GPL, for developing extensions to the official firmware.

Magic Lantern is not a "hack", or a modified firmware, it is an independent program that runs alongside Canon's own software. Each time you start your camera, Magic Lantern is loaded from your memory card. Our only modification was to enable the ability to run software from the memory card.

ML is being developed by photo and video enthusiasts, adding functionality such as: HDR images and video, timelapse, motion detection, focus assist tools, manual audio controls much more.

Vv_YyP-HJcU]https://www.youtube.com/watch?v=Vv_YyP-HJcU[/MEDIA]

Tillbaka
Topp