Nye all-mountain ski!

Viking

Ny medlem
Nye all-mountain ski!
Jeg har ikke kjørt ski på noen år pga. kollisjon (ryggskade) og operasjon av kne. Jeg sitter og tenker ski rundt 95-110mm bredde. Jeg er selv 187 og veier 110kg.

Ski jeg har sett på er (alle 2014 modeller):

DPS Wailer 99 Pure 3

4frnt Cody

Praxis 9D8 og Freeride (kan velge topsheet og stivhet, og med eller uten karbon)

ON3P Vicik

Black Crows Corvus og Navis

Hvem passer en som før var dreven og som igjen har tenkt å kjøre mye? Mye løyper og litt off-pist i Åre,Grong, Meråker og Oppdal? :D

Nye all-mountain ski!
Spontant så kan du stryka Cody då den ær mjuk som en nudel. Den blir iofs en del styvare till næsta år, men jag tror inte att den blir styv nog.
Moment PB&J 188 ær ett till alternativ som du bør se på.
Extreme Project 110 190 kan du nog uppleva som en kompetent och lættåkt skida tack vare din vikt. Sjælv ælskar jag 190 skidan just før att den går sjukt bra i pist och uppkørt, samt ær reltativt lættkørd.

Nye all-mountain ski!
Myke ski går ut ja ;) Jeg har kikket litt på både Project 100 og 110. Hvordan er stivheten i disse sammenlignet med de jeg har nevnt ? Skal lese meg litt opp på Moment PB&J :)

Nye all-mountain ski!
De forrige skiene mine var 2004 Stöckli Laser SC 178cm og disse føltes kanskje litt korte og va egentlig kun egnet til carving med den smale midja. BTW: Moment Belafonte ser også interessante ut :cool:

Nye all-mountain ski!
Jag har DPS Wailer i 112 och 99. 99an är mycket styvare än 112an som visserligen går OK i pist men kanske inte är någon charger. 99an är definitivt en allmountainkandidat att testa.

Nye all-mountain ski!
Svårt att sæga eftersom jag inte har fått chansen till att kænna på dem live, førutom Navis och årets W99 192 (styv skida..) men jag diggade P110 bættre æn W99. men det ær klart att om du ska tura med skidorna ær ju w99 att føredra :)

Nye all-mountain ski!
Jeg har lest mye om W99, men de virker ikke så fartsstabile som jeg ønsker :o Hvordan oppfattet du 2013-14 Navis?

Nye all-mountain ski!
Viking sa:
Jeg har lest mye om W99, men de virker ikke så fartsstabile som jeg ønsker :o Hvordan oppfattet du 2013-14 Navis?
Inte navis 13-14 utan ett par år gamla (10-11 kanske?), och dem var fartstabila och fina mer än vad de var kvicka och roliga. Tunga och pålitliga kan man väl säga :P

Nye all-mountain ski!
Da blir det Praxis 9D8 191cm med karbon og stiveste flex :) med custom grafikk laget av et firma i nærheten av Praxis-fabrikken :D

Nye all-mountain ski!
Hvis du skal gå opp til toppene kan jeg anbefale Black Crows Camox Freebird. Jeg er ca 1.80 og tett under 90 kg og har bruk dem siste år til å gå på toppturer. Mulig de er litt myk til din kropp, men de er relativt lett 1600-1700g og 97mm på midten. Du kommer deg lett opp, og kan kjøre bra på de aller fleste underlag. Synes personlig de ikke flyter så godt som jeg skulle ønske i skikkelig pudder, men hvor mange dager i løpet av en sesong er vi i pudderhimmelen??
Skal selv bytte dem ut med Black Crows Corvus for litt mer bredde neste sesong, men mister den lette vekta, noe jeg godtar fordi det ble lett og komme i form med lette ski forrige sesong og jeg kan derfor satse på litt mer stabile og brede ski. Tipset mitt blir da: Bruk denne sesongen som kommer på å komme i form, så kjøper du nye ski som kanskje gir litt mer moro sesongen etter :)

Senast ändrad:
Nye all-mountain ski!
Tror Praxis 9D8 kommer tilå bli morsomme :D Jeg skal bruke sesongen til å bedre formen betraktelig, og det må nok legges ned litt trening i forkant ;) Blir kanskje noen bredere Praxis senere da :D For virkelig å flyte på pudderet :D Jeg valgte Praxis OGSÅ pga deres solide konstruksjon :) (Mine Stöckli har jeg i bakhånd på de harde/isete dagene :)

Tillbaka
Topp