Nye svenske ski til "min fru" - hjelp!

TeleFon

Ny medlem
Nye svenske ski til "min fru" - hjelp!
Hei!
Jeg tenkte på kjøpe min "fru" nye ski til jul. Siden vi bor i Nord-Norge er mulighetene til å prøve - eller flexe - forskjellige ski svært begrenset og jeg må stole på hva jeg leser meg til.

Min kone er en meget dyktig skikjører og har tidligere kjørt aktivt. Hun liker svingvillige og artige ("roliga") ski. Hun kjøpte seg et par Blizzard Titan Argos i fjor, men jeg tror disse er noe sløve i responsen til henne... Jeg tenkte derfor å kjøpe de "ultimate ski" til henne i julepresang.

Hun veier ca 60 kg og hun/vi kjører vel 50/50 pist/offpist.

Jeg kjører selv Extrem Sweet O (telemark) og synes dette er fantatiske ski. Jeg liker svært godt kombinasjonen av kort svingradius og flyt. Jeg tror en ski i samme gate ville passe henne perfekt. Fantastisk nok er det nesten kun svenske produsenter som leverer slike ski (kombinasjon bredde + kort radius)....

Det er tre ski som jeg har sett meg ut som aktuelle. Jeg har satt disse opp nedenfor med mine tanker/spørsmål bak. Jeg vet at det til en viss grad blir gjetninger fra din side, men alle argumenter/anbefalinger/tanker mottas med takk! Det er svært lite tester å finne på nettet om svenske ski og da særlig for jenter..... Jeg har prøvd å kontakte Hendryx, men får ingen respons.

Hendryx Janice:
Disse leveres i skärning tilsvarende Purple Haze og Voodoo Child. Hva er hovedforskjellen i egenskaper mellom skärning PH og VC? Vil en skärning i PH bli lik Titan Argos, dvs. mer mot Super-G i pist? Kan hun kjøre kortsving med Hendryx, eller er de kun rettet inn mot typisk carving?

Hendryx Ace of Spades:
Dette er en ski som jeg umiddelbart tror at hun vil like, men blir den for ekstrem? Er opplysningen på Hendryx hjemmeside kun reklame, eller er det riktig? Er dette kun for de extreme skikjørere, dvs. må man bestandig gi jernet for at disse skal fungere, eller kan hun også ha det roligt når hun kjører rolig ("lungt")?

Extrem Betty:
Disse kjenner jeg indirekte gjennom mine Sweet O. Hva er imidlertid hovedforskjellen mellom disse og et par Hendryx Janice, eller Ace? Vil Hendryx være sløvere og ha mindre bitt i pist? Fordeler/ulemper?

Alle innspill til en nordmann fra "ski-nasjonen Norge" - som ikke lenger produserer ski - mottas med takk! Har dere andre anbefalinger - kom med disse!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp