Jahopp
Då var en vecka tillända.
Sammanfattning efter 1 dag med guide och därefter egen offpist så ofta det gick blir :
Underbara i puder likaså i blötaste blötsnö. En gång upplevde jag att de ville dyka, men det ordnade sig

i skogen var de oxå riktigt förvånansvärt smidiga.
Pist: helt underbara med fantastiskt grepp långa som korta svängar, ända tills det blir för brant (för mig)... Här blev det stort bakslag för mig. Jag reder inte ut att kontrollera farten på ett smidigt sätt. Det som jag får problem med är att skidorna börjar hacka/tugga/slå. Jag känner ju igen det från smalare skidor ibland, men jag upplever att kraften ökade med bredden, vilket gjorde det ganska otäckt. Jag fick lixom välja mellan att åka alldeles för fort, eller att åka som ett mähä. Underlaget som var absolut värst var ju "konstsnöis" och det fanns ju ofta. På natursnö gick det mycket bättre.
Konstsnösludge finns ju på eftermiddagen, och det var ju bara underbart att åka i.
Min gissning på problematiken är att ändarna på skidorna är det första som hakar i när man inte vill/orkar trycka till ordentligt sen blir det självsvängning.
Kontentan av endast denna vecka är att jag vill ha andra skidor i hårt före men i övrigt gillar jag dem skarpt.
Frågor, är de för hårda, kanske PH skulle passa mig, eller början tänka sig en annan modell?
Nu är de monterade på mittersta läget (aggressiveness) vad kan man förvänta sig för skillnader om man monterar i det bakre läget?
Mvh Mattias
PS jag stod i begrepp att köpa RTM84 när dessa dök upp, då kände jag att jag måste prova, kan man överhuvudtaget jämföra dem på samma dag? Kommentar på detta?
Ps2 kom gärna med tips på skidor, jag åker hela berget vilket innebär puckel pist liftnära offpist oftast tillsammans med folk som inte är så på hugget som jag.