ABS Escape Freeride
Tror jag ska slå till på ett ABS system då min gamla rygga börjar bli sliten i skidfästena plus att handtaget sprack. Åkte även med en frasse i Le tour förra året som var mkt nöjd med hur hans hade fungerat i skarpt läge.
http://www.abs-lawinenairbag.de/esc...&lang=uk&sid=2e2de54fc50429b9bdbbcb02ff9a3b6c
Har kikat på ABS Escape Freeride 4L.
Funderar dock på om det räcker med 4L. Jag vill få plats med följande grunkor:
1 par skalhandskar att dra över dom vanliga vid kallt väder.
2 baguetter
1 vatten
1 underställströjja att byta med under lunchen
1 par stighudar
1 rulle med hudtejp
Jag vill gärna ha en ryggsäck som sitter "tajt" på ryggen och inte far runt när man åker. Sen ska det vara bra fästen för skidorna också så dom inte far runt åt alla håll när man klättrar. Sen ska den naturligtvis vara onödigt tung.
Eller ska man titta närmare på deras varioline?
Gillar utseendet på Escape freeride då den ser väldigt robust och tålig ut, inte en massa klena småstroppar.
Jag vill inte ha en onödigt stor rygga heller då jag är för lat för några längre turer, det skall väldigt mkt till för att jag ska hike´a mer än 30-45 minuter, det händer i princip inte.
http://www.abs-lawinenairbag.de/esc...&lang=uk&sid=2e2de54fc50429b9bdbbcb02ff9a3b6c
Har kikat på ABS Escape Freeride 4L.
Funderar dock på om det räcker med 4L. Jag vill få plats med följande grunkor:
1 par skalhandskar att dra över dom vanliga vid kallt väder.
2 baguetter
1 vatten
1 underställströjja att byta med under lunchen
1 par stighudar
1 rulle med hudtejp
Jag vill gärna ha en ryggsäck som sitter "tajt" på ryggen och inte far runt när man åker. Sen ska det vara bra fästen för skidorna också så dom inte far runt åt alla håll när man klättrar. Sen ska den naturligtvis vara onödigt tung.
Eller ska man titta närmare på deras varioline?
Gillar utseendet på Escape freeride då den ser väldigt robust och tålig ut, inte en massa klena småstroppar.
Jag vill inte ha en onödigt stor rygga heller då jag är för lat för några längre turer, det skall väldigt mkt till för att jag ska hike´a mer än 30-45 minuter, det händer i princip inte.
Senast ändrad: