Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
ABS Ryggor Fläkt eller Flaska?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LawndartGustav" data-source="post: 1092224" data-attributes="member: 14475"><p>1. Du kan med Mammuts system prova precis hur många ggr du vill men utan att patronen är "connected" och kan då känna precis hur hårt du behöver dra.</p><p>2. Jag har haft problem en gång men då gjorde jag fel och har hört folk som haft minst lika mkt problem med de batteridrivna ryggsäckarna då de är mindre kända helt enkelt.</p><p></p><p>Jag har en Mammut Light Protection Airbag 3.0 som är 30L eller kanske 28 innuti och väger 2364g med kolpatronen. Den väljer jag att ha på mig och märker väldigt mkt mindre än en ryggsäck som väger 3500g och där försvinner de flesta andra argument även om jag tycker att de ovan inte gjorde någon skillnad. Att jag valt den ryggsäcken är för att 30% som dör i en lavin dör av trauma och kan jag på något sätt även skydda mig mot det så gör jag det helt enkelt. Den dagen jag straightar ur en lavin i 200km/h med ballongen uppblåst så tar jag den minskade sikten helt enkelt =) (det enda argumentet mot den säcken jag har jag själv kommer på)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LawndartGustav, post: 1092224, member: 14475"] 1. Du kan med Mammuts system prova precis hur många ggr du vill men utan att patronen är "connected" och kan då känna precis hur hårt du behöver dra. 2. Jag har haft problem en gång men då gjorde jag fel och har hört folk som haft minst lika mkt problem med de batteridrivna ryggsäckarna då de är mindre kända helt enkelt. Jag har en Mammut Light Protection Airbag 3.0 som är 30L eller kanske 28 innuti och väger 2364g med kolpatronen. Den väljer jag att ha på mig och märker väldigt mkt mindre än en ryggsäck som väger 3500g och där försvinner de flesta andra argument även om jag tycker att de ovan inte gjorde någon skillnad. Att jag valt den ryggsäcken är för att 30% som dör i en lavin dör av trauma och kan jag på något sätt även skydda mig mot det så gör jag det helt enkelt. Den dagen jag straightar ur en lavin i 200km/h med ballongen uppblåst så tar jag den minskade sikten helt enkelt =) (det enda argumentet mot den säcken jag har jag själv kommer på) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
ABS Ryggor Fläkt eller Flaska?
Tillbaka
Topp