Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Finns patronsystem som går att torrdra också. Tror det bara är abs system som det inte funkar med.listagangstern sa:Det är en stor fördel att kunna träna med ryggsäcken så att man får in rätt rörelse och knyck.
Har du löst ut den efter att ha haft den i -20 en dag? Det är ju det intressanta!listagangstern sa:Har haft den i -20 utan problem.
1. Du kan med Mammuts system prova precis hur många ggr du vill men utan att patronen är "connected" och kan då känna precis hur hårt du behöver dra.listagangstern sa:Jag föredrar batteri. Det är en stor fördel att kunna träna med ryggsäcken så att man får in rätt rörelse och knyck. Nu vet jag hur hårt jag ska dra i handtaget och vilken armrörelse som är snabbast och bäst med stavar och handskar. Det är också väldigt skönt att slippa allt krångel vid flygplatsen. Istället för att behöva köpa en patron på plats i USA, eller få den beslagtagen på flygplatser runtom i världen är det bara att gå utan problem. Att batteriet skulle vara opålitligt när det är kallt är självklart ett problem men inget som jag stött på eller hört om. Har haft den i -20 utan problem.
Har använt mammut de senaste åren, flugit interkontinentalt flera gånger (4 resor tor totalt, aldrig USA dock) och inom Europa en hel hög med gånger. Alltid checkat in ballong+patron och aldrig haft problem eller behövt spendera en minut extra i security :3 Har t o m lyckats ta med fler än en patron vid tillfälle utan att det varit gnäll!streimert sa:Har kört med Mummut Pulse i många år nu.
Då även systemet är väl beprövat och godkänt av IATA etc,,,, väljer jag numer att hyra patron på plats. Så trött att ha det käftandet i securityn varrannan gång,,, minst,,, och tar lätt 15-20min extra,,,, även om jag har alla papper med och patronen separat i originalförpackningen.....
Återförsäljare i alperna jag pratade med hade slutat sälja jetforce eftersom dom hade haft incidenter där den inte orkat blåsa upp sig om personen var i ryggläge. Sanningshalten i detta säger jag inget om men det var förklaringen jag fick.lassemix sa:Tack för svar.
Så klart att patron är mer beprövat i dagsläget. Jag ser dock en stor fördel att det inte behöver vara någon tvekan om att "dra i snöret" då det går att skjuta av igen igen å igen. Så länge nu batterierna orkar. Packar man om ballongen på fjället tro?
Vet ni vilka omständigheterna är då funktionen har vart tveksam?
//L