Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Nån som vill göra lite detektivarbete?
Vad heter fartyget (färja) bakom mig?

Ledtråd: jag står på ett svensk registrerad fartyg.

1000017127.webp

Gjort ett litet försök att knäcka denna men kommer inte i mål. Det ser inte ut som ett av Stena Lines fartyg på denna destination (som jag gissar är Rostock), de verkar vara större. TT-line har tydligen 9 olika färjor som cirkulerar två åt gången mellan Sverige och Rostock, och de är ganska lika. Och alla har vitt skrov (det verkar vara en båt med mörkt skrov).
Men det kanske inte är Rostock alls?

Kanske jag missuppfattat "bakom mig" - är det fartyget du ser i bild bakom den båt du står på (det trodde jag), eller är det den båt du står på och som då i viss mån även är "bakom dig" (men också framför dig och under dig)?

Om det är Kiel så har vi minst sex olika färjor med mörkt skrov (som jag tror att det är) att välja på från Color Line och DFDS.

Kanske jag missuppfattat "bakom mig" - är det fartyget du ser i bild bakom den båt du står på (det trodde jag), eller är det den båt du står på och som då i viss mån även är "bakom dig" (men också framför dig och under dig)?

Om det är Kiel så har vi minst sex olika färjor med mörkt skrov (som jag tror att det är) att välja på från Color Line och DFDS.
Med tanke på ledtråden att han står på ett svenskregistrerat fartyg antog jag att han söker det. Det bakom färjan i bilden är ju uppenbarligen framför honom. 🤷‍♂️

Med tanke på ledtråden att han står på ett svenskregistrerat fartyg antog jag att han söker det. Det bakom färjan i bilden är ju uppenbarligen framför honom. 🤷‍♂️

Jag tänkte att han vänt sig bakåt i färdriktningen och fotograferade en färja som i det avseendet är bakom honom.

Men visst, jag köper din tolkning fast jag inte själv skulle beskriva en färja som jag står på som att den är "bakom mig". Färjan han står på är ju till stor del framför honom, både i bild och verklighet.

Oscar - den frågan besvarades redan i förra veckan. Uppdatera!

Ja, jag söker namn på färjan som är bakom den jag står på....
Det är ingen Stena. Jag står på en Stena...
@Radler är nära...

Vissa färjor är sig likt, gissar ni på en som är nästan ett systerfartyg blir det såklart godkänt.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp