Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
ABS Ryggor Fläkt eller Flaska?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="AndreasM" data-source="post: 1092226" data-attributes="member: 135983"><p>Jag har en The North Face Patrol ABS, min vän har Black Diamond Jetforce. Har inte märkt några problem med Black Diamond ryggan i vinter men vi har inte provdragit den.</p><p></p><p>Är nöjd med min ABS men den är ganska tung med stålpatron och det är lite meckigt att sätta i och ta bort utlösningshandtaget. Flyga var inget problem om man bara skruvar loss patronen, har korken och papper på att man får flyga med den.</p><p></p><p>Har du budget för en med fläkt hade jag definitivt köpt en sådan, de är dessutom lättare att plocka ihop än en ABS som måste vikas på ett speciellt sätt. Men nackdelen med fläkt är priset, man får ju en patron ryggsäck med extrapatroner för mindre pengar.</p><p></p><p>Stora nackdelen med lavinsäckarna är vikten och att det är betydligt mycket mindre plats i dem än en vanlig ryggsäck i samma storlek. Men man vänjer sig med vikten och det lilla pysslet runtomkring.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="AndreasM, post: 1092226, member: 135983"] Jag har en The North Face Patrol ABS, min vän har Black Diamond Jetforce. Har inte märkt några problem med Black Diamond ryggan i vinter men vi har inte provdragit den. Är nöjd med min ABS men den är ganska tung med stålpatron och det är lite meckigt att sätta i och ta bort utlösningshandtaget. Flyga var inget problem om man bara skruvar loss patronen, har korken och papper på att man får flyga med den. Har du budget för en med fläkt hade jag definitivt köpt en sådan, de är dessutom lättare att plocka ihop än en ABS som måste vikas på ett speciellt sätt. Men nackdelen med fläkt är priset, man får ju en patron ryggsäck med extrapatroner för mindre pengar. Stora nackdelen med lavinsäckarna är vikten och att det är betydligt mycket mindre plats i dem än en vanlig ryggsäck i samma storlek. Men man vänjer sig med vikten och det lilla pysslet runtomkring. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
ABS Ryggor Fläkt eller Flaska?
Tillbaka
Topp