Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
ABS Ryggor Fläkt eller Flaska?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Micke_P76" data-source="post: 1092242" data-attributes="member: 136658"><p>Haft patron (ABS) funkar bra. Bytte till fläkt (jerforce) och även den funkar bra. </p><p></p><p>Har inte hört nåt om att jerforce skulle ha problem i kyla. Med tanke på den ska klara av till -30. </p><p></p><p>Tänk att jetforce drivs av batteri. Batterier har livslängd. </p><p></p><p>Fördelen är att den är enkel och flyga med till och inom USA (vissa ställen hyr inte ut ABS patroner). Men förutsätter ju att man åker där. Jag har inte haft nåt problem. </p><p></p><p> Tycker också handtaget och på och av "aktiveringen" är lättare. Gör inget om man råkar göra fel som med en ABS.</p><p></p><p>ABS är lätt att transportera i EU. Så inga problem där.</p><p></p><p>Att jetforce går och dra flera gånger (ca 50) enligt manualen är bra. Men samtidigt så hur många gånger ska man dra en lavinrygga? Mer än 2 dragningar i laviner och man borde gå lavinkurs pga tydligen saknar man kunskap för att åka offpist. Och 1-2 gånger och betala en tusenlapp är ok.</p><p></p><p> Enda med att kunna dra flera gånger jag gillar är möjligheten att test dra den på försäsong och när jag kommit fram till skidorten så inget gått sönder under transporten.</p><p></p><p>Men bästa lavinryggan är en smaksak. Så länge den är med och man "aktiverar" den. Så man inte har handtaget/flaskan i rummet när man åker eller slut batteri..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Micke_P76, post: 1092242, member: 136658"] Haft patron (ABS) funkar bra. Bytte till fläkt (jerforce) och även den funkar bra. Har inte hört nåt om att jerforce skulle ha problem i kyla. Med tanke på den ska klara av till -30. Tänk att jetforce drivs av batteri. Batterier har livslängd. Fördelen är att den är enkel och flyga med till och inom USA (vissa ställen hyr inte ut ABS patroner). Men förutsätter ju att man åker där. Jag har inte haft nåt problem. Tycker också handtaget och på och av "aktiveringen" är lättare. Gör inget om man råkar göra fel som med en ABS. ABS är lätt att transportera i EU. Så inga problem där. Att jetforce går och dra flera gånger (ca 50) enligt manualen är bra. Men samtidigt så hur många gånger ska man dra en lavinrygga? Mer än 2 dragningar i laviner och man borde gå lavinkurs pga tydligen saknar man kunskap för att åka offpist. Och 1-2 gånger och betala en tusenlapp är ok. Enda med att kunna dra flera gånger jag gillar är möjligheten att test dra den på försäsong och när jag kommit fram till skidorten så inget gått sönder under transporten. Men bästa lavinryggan är en smaksak. Så länge den är med och man "aktiverar" den. Så man inte har handtaget/flaskan i rummet när man åker eller slut batteri.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
ABS Ryggor Fläkt eller Flaska?
Tillbaka
Topp