Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
ABS Ryggor Fläkt eller Flaska?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 1092305" data-attributes="member: 80520"><p>Precis som Dave säger, det finns för- och nackdelar med båda systemen. Min poäng var att han lyfter fram många nackdelar med batterisystemen, men sa inte särskilt mycket specifikt om nackdelar med patronsystemen. Motsvarande kritikpunkter mot patronsystem är ju t ex att en gaspatron kan läcka över tid utan att det är helt enkelt att upptäcka, att patronen kan skruva ur sig delvis och därmed hålls inte systemet tätt eller att det är större risk att patronsystemet löser ut av misstag eftersom en "total" inaktivering av ballongen i praktiken in görs.</p><p></p><p>Som jag skrev ovan, idag hade jag valt mammuts system, dels pga priset (batterisystemen är nästan dubbelt så dyra) och dels pga vikten (för säckar på ~30 liter väger jetforce över 1 kg (!!!) mer än mammuts motsvarande).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 1092305, member: 80520"] Precis som Dave säger, det finns för- och nackdelar med båda systemen. Min poäng var att han lyfter fram många nackdelar med batterisystemen, men sa inte särskilt mycket specifikt om nackdelar med patronsystemen. Motsvarande kritikpunkter mot patronsystem är ju t ex att en gaspatron kan läcka över tid utan att det är helt enkelt att upptäcka, att patronen kan skruva ur sig delvis och därmed hålls inte systemet tätt eller att det är större risk att patronsystemet löser ut av misstag eftersom en "total" inaktivering av ballongen i praktiken in görs. Som jag skrev ovan, idag hade jag valt mammuts system, dels pga priset (batterisystemen är nästan dubbelt så dyra) och dels pga vikten (för säckar på ~30 liter väger jetforce över 1 kg (!!!) mer än mammuts motsvarande). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
ABS Ryggor Fläkt eller Flaska?
Tillbaka
Topp