Acer Aspire 8930G nog bra till hd redigering?

EmilAlamaa

Medlem
tja, min dator som jag har nu pallar inte av hd redigering, allt laggar hela tiden i redigeringsprogrammet och när man spelar upp klippen direkt från kameran på datorn. Tänkte då köpa en ny.. har läst lite om att man ska ha bra processor och ramminne? vilket den datorn verkar ha?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=403246

Processorhastighet 2,0 GHz
Processorkärntyp Dual Core
Processormodell Intel Core 2 Duo T6400

RAM-minne 4096 MB

jag har en canon legria hf200 som spelar in i 1080p ifall det spelar någon roll. Borde datorn klara av redigeringen utan problem eller är det för lite processor och ram-minne?

mvh

Säger bara en sak:

har du 10000 att lägga på en dator så köp en stationär. För de pengarna har du en dator du kan redigera med i flera år framåt och prestandan blir mer än dubbelt så hög.

Liten notis ang HF200, den har en 1080p sensor, men den spelar in i 1080/50i.

Rekommenderade kraven för att redigera AVCHD med upplösningen 1920x1080 som har rektangulära pixlar är minst Quadcore, alltså räcker inte den där datorn till, däremot om du har AVCHD som är 1440x1080 med pixel aspect ratio 1.3333, då räcker en dualcore.

Mitt tips:

köp en stationär quadcore med minst 4 gig minne och några hundra gig/några TB diskar. Ska du också ha en skärms så borde det gå att klämma in under 10k. Kolla på tex komplett.se. Finns även färdiga paket där.

Av att läsa specifikationerna för datorn så säger jag att den klarar av det fint, sen om det är något annat som skulle spela in då det väl kommer till kritan kan jag däremot inte uttala mig om. Men jag hade då i varje fall känt mig trygg med att köpa den.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp