Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
Adobe illustrator cs3
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="laohua" data-source="post: 1202040" data-attributes="member: 172536"><p>Hej!</p><p></p><p>Illustrator är alternativet för vektorgrafik. Photoshop är för rastergrafik .</p><p></p><p>Photoshop är ett bildbehandligsprogram, det du behöver är ett program för att teckna - Alltså Paint Tool SAI, Krita , MyPaint, eller liknande.</p><p></p><p>Jag har själv tecknat i 4-5 och rekommenderar djupt Paint Tool SAI, mycket smidigare än Photoshop, Krita samt MyPaint för att teckna. Kostar inte mycket alls .</p><p></p><p>Paint Tool SAI kan exportera i PSD så att du bibehåller lagren och allt sådant om du vill efterbehandla i Photoshop.</p><p></p><p>Att måla är dock en annan sak, men även där tycker jag personligen att Paint Tool SAI är bättre än Photoshop. Innan du börjar måla är det nog bra att du behärskar att teckna först.</p><p></p><p>Själv köpte jag häromdagen en XP-Pen Artist 12 Pro display graphic tablet just för att den har lutningsavkänningen . Jag använder ritplatta nästan helt uteslutande för bildbehandling i Photoshop .</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="laohua, post: 1202040, member: 172536"] Hej! Illustrator är alternativet för vektorgrafik. Photoshop är för rastergrafik . Photoshop är ett bildbehandligsprogram, det du behöver är ett program för att teckna - Alltså Paint Tool SAI, Krita , MyPaint, eller liknande. Jag har själv tecknat i 4-5 och rekommenderar djupt Paint Tool SAI, mycket smidigare än Photoshop, Krita samt MyPaint för att teckna. Kostar inte mycket alls . Paint Tool SAI kan exportera i PSD så att du bibehåller lagren och allt sådant om du vill efterbehandla i Photoshop. Att måla är dock en annan sak, men även där tycker jag personligen att Paint Tool SAI är bättre än Photoshop. Innan du börjar måla är det nog bra att du behärskar att teckna först. Själv köpte jag häromdagen en XP-Pen Artist 12 Pro display graphic tablet just för att den har lutningsavkänningen . Jag använder ritplatta nästan helt uteslutande för bildbehandling i Photoshop . [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
Adobe illustrator cs3
Tillbaka
Topp