adobe premier 6

adobe premier 6
Knolpak: det funkar inte med att ladda ner. den måste ha serial numb.. och det funkar inte häller å ladda ner :S

adobe premier 6
Maila mig så löser vi det där. Tror inte det är så poppis att snacka sånt här...

Och här kommer sanningen om Adobe Premiere Pro: Det har skitsmarta lösningar och är lättanvänt. Men det suger! Fullständigt suger. Jag och en polare riggade upp våran redigeringsutrustning i en lokal för att sitta 2 dygn i streck. Vi var tvugna då ett skolprojket drog ut på tiden. Naturligtvis litade vi på premiere som hade funkat i alla indre sammanhang. Men inte då. Vi fick sitta 3 dygn. Premiere kraschade säkert 10-15 gånger. Och alla gånger olika anlednigngar som inte gick att förklara. Raderade man och började om på nytt hände samma saker iaf. Och det som inte funkade på den ena datorn funkade på den andra. TRotts flertalet försök att "synka" inställningarna. Inte det felet heller... Nej. Nästa gång det blir något liknande blir det deffinitivt inte premiere. 8000 spänn för en "proffsredigering" som inte klarar av att undvika att hänga sig. Ska ni satsa på något seriöst; satsa på mac. Det är som gjort för redigering. Kraft, pålitlighet och inga virus.

adobe premier 6
jag har precis börjat rota lite i premier pro 7 och det tar väl ett tag att hitta allt men känns ändå som att man kommer in i det efter ett tag, och hittills har det bara hängt sig en gång :) när jag försökte exportera til avi...

ett riktigt bra gratisprogram att konvertera och komprimera filmer med är RAD Video Tools http://www.radgametools.com/bnkdown.htm

adobe premier 6
Knolpak:
Undras just vad som är sanningen!?! Att era datorer var klara för pensionering el. programmet? Det är förvisso sant att adobe kan hänga sig och grejja, men det är fortfarande mkt bättre än motsvarande program i klassen. Har iofs hört att Final Cut Pro ska vara grymt, men vem vill ha Mac? Ingen som kan något om datorer i alla fall!

adobe premier 6
RickePuff: Hur ´mycket känner du till om dessa program egentligen? Premiere, Final cut och dom där är bara "hobbyprogram". Inget av dom är riktigt bra för att kunna användas för så att säga "seriösa" filmskapare. Jag ställer höga krav på min utrustning och tollererar inte att programet ska hänga sig av sig själv. Vi satt på 1st 2,4ghz p4 med 512ddr ram, och den andra athlon xp 1800 768ddr ram användes enbart för animering. Inga andra program kördes utan bara redigering. Så datorerna var aldrig något problem. Var aldrig med om att datorerna hängde sig. Däremot så var programet så pass instabilt att det hängde sig kanske en gång var 2:a-3:e timme. Så jag ger inte premiere mycket i stabilitet. Däremot i funktioner och användarvänlighet.

Och den som vill redigera seriöst sitter alltid på mac. Det är långt överlägset pc. Har man dock en sjysst pc ska Avid Xpress DV fungera bra har jag hört. Men då är ju det ett riktigt bra program. Mycket bättre än premiere. Som synd är så har jag aldrig kunnat sitta så mycket på Avid.

Det här projektet vi gjorde var ett 25poängs projekt som tog oss 75timmar att slutföra. Väldigt mycket pga programkrascher. Nästa gång till 100poängs projektet vi ska göra är det jag som sitter framför en mac.

adobe premier 6
Min dator har blivigt lite skum nu. den hänger sig så fort jag ska importera ett filmklipp. HAde 6.5 först. Det funkade bra ett tag. Men nu cpar det och hänger sig hela tiden. Laddade ner Premiere 7.0 och samma sak där.
Datorn är en P4 2.6 ghz med 512 i ram och 80 hd.
Vad fan har hänt??? Det funkade ju förut :S

adobe premier 6
Bra fråga. Speciellt när det är lika på båda. Då låter det mer som det är nått med din dator... Kanske du har slarvat bort codecen och när programet ska importera fattar det inte vad det håller på importerar coh hänger sig... En teori.. Har faktiskt aldrig varit med om det där.. Så jag vet inte alls.. Börja med att kika över inställningar och codecs.. Det skulle ajg ha gjort...

adobe premier 6
ska man bara klippa , fade, lägga till text och slowmotion så varför försöka med nåt klurigt program.

Skaffa Pinnacle studio 8, jävligt simpelt, går inte att göra allt för mkt i det bara

adobe premier 6
Nån som provat på Adobe After Effects?
Installerade det för nån dag sedan, och började titta lite på det, men tyckte att det såg jäkligt krånglit ut.. Nån som kan med det?

adobe premier 6
Knolpak:
Det var ju just det jag sa, i klassen. Vet att det är hobbyprogram, men tillräckligt bra för att vänner på SVT i Malmö kör det i mellan åt. Visserligen mest som hobby, men ändå.

adobe premier 6
Jo, jag skulle aldrig lite på det igen då det gäller "jobb". KAnske om det var något till mig själv då jag inte hade nån tidspress. Det är ju trotts allt skitbra om man ser till funktioner och användarvänlighet...

Araberg: Jag kör det rätt så ofta när ajg gör 2d animeringar. Väldigt bra till att göra menyer till dvd... Det är väldigt enkelt när du fattar vad det går ut på. Mixtra en dag så kan du hälten utan problem...

adobe premier 6
Nu e min dator om inte ännu konstigare. Det går att ta in klipp upp till ca 10 mb. När man ska importera klipp över 10 så hänger sig datorni både 6.5 o 7.0. Vad göra?
Lite taskigt när allt mina film-klipp med dålig kvallite går att redigera , men inte dom bra ...:S

adobe premier 6
när jag exporterat filmerna från premier med adobe media encoder (till mpeg2) och sen ska encoda med dr divx, så blir det jävligt dålig bildkvalitet (använder standardinställningar). någon som har något tips?

adobe premier 6
hur stor skillnad är det mellan adobe premiere 5.1 jämfört med de nyare versionerna? är det som att köpa en kassettbandspelare istället för en Ipod? för jag fick det nämligen gratis.
-peace

adobe premier 6
Jag började då 6.0 kom. Så jag vet inte riktigt hur det ser ut. Ja gtror säkert kvalitén är likadan, däremot funkioner och stabilitet och vissa buggar kan vara sånt som du kan få räkna med. Testa det; funkar det som det ska varför itne köra på det? Då är du en av hundratusen som har ett med licens (jag antar att du fick originalet).

adobe premier 6
Lät lite som om datorn som nämndes inte fyllde de prestandakrav jag har hört att man ska ha när man redigerar. Enligt nästan alla som jag snackat med bör man ha minst 1 gb ddr ram och ett så schysst grafikkort som möjligt. Processorerna lät iofs som om det skulle funka helt ok utan en kraftigare.

adobe premier 6
Man borde ändå inte få felmedelenaden som inte bytyder något. Man borde heller inte få problem med att rendera en speciell title, även om man gör om den totalt.

I tell you son; go for AViD.

Tillbaka
Topp