After Effects

After Effects
oftast i programmet så finns det ett hjälp avsnitt.. tack vare det så lärde jag mig 3ds max 6 rätt bra.. genom att göra deras tutorials!

After Effects
Hur åker man skidor? Ungefär samma nivå på frågorna...
Google är din vän, tänk på det. (Ve och fasa, betyder det att du måste läsa och faktiskt lära dig lite själv? Argh! Denna bittra värld...)
Antagligen har Adobe en ganska fin samling hjälpdokument, dels i programmet, dels på sin site.
//Dr. Snow

After Effects
Gå in på http://www.media-motion.tv/ och kolla in deras mailinglista för after effects. Den drivs av Rene Hedemyr som är sveriges "after fx guru". Det som Rene inte kan om programmet är inte värt att veta. Han är inte bara erkänd i Sverige utan har ett gott renomé utomlands för sina kunskaper och brukar ofta anlitas av ex. Adobe för deras workshops. Om man bortser från vissa idiotkommentarer du fått så måste jag hålla med att de tuturial avsnitt som finns är en bra början. Beror dock på hur du kom över programmet. Om du köpt en licens får du med tutorials. Annars finns det en hel uppsjö av böcker att förkovra sig i. Om du tänkt att redigera så skaffa ett annat program. After Fx är främst till för Motion Graphics och effekter.

/Johnte

After Effects
"Hur åker man skidor? Ungefär samma nivå på frågorna..."

Läste precis om att vi skulle försöka vara lite snällare på freeride. här kommer då en moderator och slänger ur sig något sådant.

After Effects
Ok, ledsen för det men jag menade att man måste specifiera en sådan allmänt ställd fråga mycket bättre. Frågan som ställdes kan ju handla om några detaljer i programmet eller t o m om installationen. Det är omöjligt att veta. Jag tyckte iofs att "Google" är ett bra svar. Jag hittar ganska mycket matnyttigt om jag söker där.

//Dr. Snow

Tillbaka
Topp