Afterbang vs Punx

Landsten

Medlem
Afterbang vs Punx
Tjenare!
Tänkt komplettera skidgarderoben lite med ett par park skidor.
De två de står mellan är Line Afterbang eller Atomic Punx. Även lite fundersam över vilken längd..
Jag är 181cm väger 82kg ochbär en bra parkåkare.
Endast tänkt mig att använda de i park. Vill att den ska va poppig och lekfull, tänkt använda de till butters Rails och hopp. Vilka skulle ni föredra?

Landsten

Afterbang vs Punx
Jag har fått en dålig bild av Afterbang. Att bygga en skida som en skateboard känns som en dålig idé. De smular sönder (inte sett senaste versionen, de kanske har bättrat sig).

Anyways. Jag har Line Anthem, som jag gillar sjukt mycket. Har för mig att Line Traveling Circus-skidan är samma skida med annat tryck. Så jag skulle kolla in den också iaf

Edit: Kan slänga in att jag inte har särskilt mycket skid-expertis att skryta om.

Senast ändrad:
Afterbang vs Punx
Har själv afterbang och inte känt av något konstigt när jag hoppat med dom. Så länge du inte ska tävla i Big air så är det nog lugnt!:)

Afterbang vs Punx
Man blir faktiskt van, har gjort en 7a på ett ganska litet hopp. Jag kan basically åka normalt och göra en 3a utan hopp. Så det lär inte vara något större problem :)

Afterbang vs Punx
166, är själv 176 nu :( när jag åkte på dem i vintras var jag runt 172. Men jag växte till i somras.. Ångrar starkt på att jag inte köpte 172 eller 177..

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp