Åk inte med Nortlander

Vildmark

Ny medlem
Åk inte med Nortlander
Tänkte bara göra alla brantåkare uppmärksamma om Nortlanders oförmåga att boka resa! Vi hade i september bokat och betalt en resa till Banff i Kanada för att testa det berömda Champagnepudret. Nu visar det sig att Nortlander totalt skitit i det och inte bokat någon flygresa till oss, och det berättar de för oss 3 dagar innan vi skulle åka!
Vi lyckades iofs få tag i en restresa till Riksgränsen så vi överlever men det är ändå riktigt kasst av Nortlander!

M.v.h. Mark

Åk inte med Nortlander
Nortlander suger, när vi skulle åka till les 2 alps i januari får vi åka i en j**la skitbuss som kardanen pajja på och vi blev sittande på en mack i en hel dag... Och sen börja den läcka diesel också tillråga på allt så var det ingen värme på rummet när vi kom dit, och det tog säkert 1 dygn innan vi fick det.

Skärpning Nortlander de klart det är ju danskt och danskarna har ju inget i backen att göra.

Åk inte med Nortlander
Hehe... Och ni missade kamerorna som satt i bussen oxå va? Dom håller ju på o spelar in "Torsk på Alperna" mha Northlanders. Visste du inte det. :)

Åk inte med Nortlander
Vaffan Yoda, det var ju skitkul att sitta på den där macken...Särskilt eftersom det var danskar överallt. Fast nortlander bjöd oss ju på lite kaffe på ett café och sen fick man ju en varm macka på bussen...inte illa på ett helt dygn.
Ska aldrig mer åka med den. Självklart pajjade även bussen när vi skulle åka hem två veckor senare oxå. Sen lastade de av vårt bagage i malmö när vi skulle av i göteborg. Som plåster på såren fick vi 200;- rabatt på nästa resa vi bokar med dem...HAHA

Åk inte med Nortlander
Undvik alla resebolag. Ak reguljart och boka sjalv hotel/vandrarhem/ lagenhet. Blir oftast ocksa mycket billigare och roligare, speciellt nar det blir fel. Betala svindyra resor for att lyssna pa en muppig reseledare som inte kan ett skit men har en javligt cool image, ratt jobbigt i langden.

Åk inte med Nortlander
Värst va alla är bortskämda spolingar nuförtiden.
Northlander låter ju riktigt lockande för äventyr i white trash-skolan. Boka en resa till Val Thorens och hamna på Ios. Inkl tre dagar i Warszawa. Mer äventyr än så kan det ju inte bli. Har man riktig röta kanske man passerar Kaukasus på vägen hem, efter allt mellan 2 dagar och 4 månader. Slappna av och njut av kommande överraskningar som de världsvana resebolagen kan bära i sitt sköte.

Åk inte med Nortlander
Vi åkte till serre chevalier V 4. Till att börja med var guiderna otrevliga och hade inga som helst ambitioner att göra resan trevlig för oss andra resenärer. Obefintlig information.
Och när vi kom med kritik blev de hotfulla och undrade vad vi var för svenskar.
Vi kanske var nere samtidigt som er då.... kritiken från andra svenskar var inte nådig. Samt att vi höll på att lämna ett par på en mack i tyskland. Dom kunde springa när det gällde.
Som sagt, åk inte med Northlanders, det sämsta resebolag jag någonsin varit med om.

Åk inte med Nortlander
ajaj. Vi ska åka med dem till just Val Thorens nu vecka 14. Hoppas det inte skiter sej...

Aja, det lär ju vara bättre än Lion Alpin som jag åkte med förra året.

Åk inte med Nortlander
Vildmark, jag måste bara fråga dig lite så här i efterhand.
Betalade ni resan eller betalar man i efterskott hos Nortlander?

Jag menar, om resan dessutom gått igenom -blivit betald så ni kan se det osv kan dom ju inte komma undan med att bara säga "oj, vi glömde bort er" eller?

Åk inte med Nortlander
felix sa:

Jag menar, om resan dessutom gått igenom -blivit betald så ni kan se det osv kan dom ju inte komma undan med att bara säga "oj, vi glömde bort er" eller?
vildmark har tyvärr inte loggat in sen 2003...

Åk inte med Nortlander
felix sa:

synd att han inte varit online sen 2003... :/

Åk inte med Nortlander
Axl sa:
felix sa:

Nortlander måste ha dödat stackarns skidintresse helt o hållet! Freeride borde stämma Nortlander för medlemsflygt!

Åk inte med Nortlander
Axl sa:
felix sa:

HAHAHHAHAHAHAAH

Åk inte med Nortlander
härligt att ett bolag som folk klagade på för 5 år sen fortfarande är lika dåliga...

Åk inte med Nortlander
Ja men precis, vi borde sammanställa en liten lista med allt dåligt de gör under sina resor så vi får lite hum om hur stort problem det är. Kanske bör vi gå ut med det så vanliga svenssons får upp ögonen för hur dåliga dom är (om dom nu är det) eller kontakta dom själva så dom tar tag i saken och ger sina ledare och arbetare en uppläxning.

Sen att Vildmark inte varit inloggad sedan 2003 är ju skandal om det beror på det här med Nortlander. Jag menar, förstör en resfirma någons skidsug så hårt att man lämnar freeride är det faktiskt på sin höjd med en stämning.

Kom att tänka på nu förresten, att det kan ha varit Nortlander jag åkte med förra veckan.
Vi åkte nästan tre timmar från skidorten till flygplatsen för att ta ett plan som skulle gå lite senare, väl där säger reseledaren att planet inte kunnat landa pga av blåsten och att vi troligtvis måste åka tre timmar till mot en annan flygplats där det kan landa. Vi blir kvar på flygplatsen ytterligare nån timme tills det visar sig att planet alldrig lyft från Stockholm!!!

Bara att packa ihop och fixa sovplats, försenade ett dygn och missade planet upp från sthlm till Luleå dagen därpå. Varför kunde dom inte från våran ort kolla med Stockholm så planet verkligen lyft och var påväg till oss, så vi sluppit åka till flygplatsen i onödan för att sen få veta att planet inte ens lyft från Sthlm. Visserligen hamnade vi på en jävligt vild Italiensk parad/festival den kvällen så det var ju nästan värt det, men ändå...

Senast redigerad av en moderator:
Åk inte med Nortlander
Vi fick vänta i transferbussen i Grenoble i tre timmar på ett danskt plan en gång med Nortlander. Dock hade vi bara betalt 99 kr för flygstolen tur och retur, så det var svårt att vara jättesur.

Åk inte med Nortlander
felix sa:

han skrev att han betalade allt i september, och han skrev tråden i mars,
så jag undrar verkligen vad du tänker med. -.-

edit: frågan är om han fick pengarna tillbaka eller om Nortlander svalde dom. xd

Senast ändrad:
Åk inte med Nortlander
Felix!

Du verker inte ha koll på vem du åkte med, du har iallafall inte åkt med Nortlander till Turin från Stockholm. Du åkte nog med Ving, STS eller Sportresor. De hade ett flyg som blev inställt från Stockholm vecka 9. Lätt dock kul med festival.

Åk inte med Nortlander
Lars_Johansson är Nortlander Spion som ska försöka vinna tillbakla förtroende för nortlander.

GG mate.

Åk inte med Nortlander
Cred till Lars för sin tydliga presentation pà profilen till skillnad fràn andra ansvariga pà "trängda" företag som bara tar diskussionen utan att presentera sig. Steg 1 för att förtroendet ska ändra pà sig!

Åk inte med Nortlander
Haha. Du struntar i allt utom en liten sidfot.

Kan du inte prata lite om problemet?
Vad gör ni åt saken?

EDIT: Du = Lars.

Senast ändrad:
Åk inte med Nortlander
Jag åkte med Nortlander till Val Thorens 2005 och hade inga större bekymmer med dem. Fick extranycel till lägenheten och allt. Enda minuset var väl att en av guiderna på flygplatsen var lite reseledardryg.

Åk inte med Nortlander
Har åkt med Nortlander 3 ggr och kommer säkert göra det igen! Behöver inte följa med på arrangerade pubrundor etc utan gillar att få ett paket ordnat till ett bra pris.

Visst har dom guider som kanske borde gjort något annat men också jättemånga toppenguider.

Sista 2 åren har exvis guiderna kommit till rummet dagen efter ankomst för att stämma av läget - super. Likaväl har dom fixat mackor till transfern när den går sent på kvällen, har jag exvis inte fått av annat bolag.

// Johan

Åk inte med Nortlander
Vill bara instämma med föregående talare. Reste för första gången med Nortlander v. 10 till Canazei. Funkade klockrent! På transfern till Canazei fick vi en liten påse med äpple och vatten, precis vad som behövs efter några timmar planet. Detta har ingen annan resebyrå gjort.

Skall över påsken prova att ordna allt själva, får se hur det går.

Åk inte med Nortlander
NOPE!
har åkt på massor av alpresor genom åren, men inge som suger så pass som Nortlanders!
De är DANSKAR! de kan inte åka skidor och är helt ointresserade av skidåkningnen.
Ett jävla liv hela natten på hotellet och de danska guiderna eldade på partyt och höjde musiken fast det hade snöat hela kvällen och natten.
De var helt ointresserade av skidåkning, ingen kunde åka varken gäst eller guide de ville bara dricka sprit dygnet runt.

De passade bättre i bulgarien eller magaluf, men eftersom att det inte var säsong så åker dom till frankrike och festar och i bästa fall så åker dom tatuerade fotbillshuliganerna ett par åk i barnbacken ivrigt påhejade av guiderna med tillrop som:
lite friskluft har inte dödat någon!
och
dalskidan älskling!

För oss åtta svenskar på Nortlanders hotell ( resten var danskar) var det en chockartat upplevelse. Vi pratade med guiderna, platschef, Sverigechefen, chefen i Köpenhamn, men ingen kunde förstå vad det var för problem med att det inte gick att sova på hotellet på natten, det kan man juh göra på dagen som alla andra glada danskar.

Nej har du funderingar på att åka med Nortlnader så är mitt tips att sprara pengarna och ta en sommarcharter o en eftermiddagi i hammrbybacken istället.

Tillbaka
Topp