Åk och snö förhallande i St Anton just nu

• Trådstartare Trådstartare CR58
  • Start datum Start datum
C

CR58

Guest
Hur är läget är i St Anton just nu. Tänkte åka där nästa vecka och undrar om det finns någon på plats som har koll pa snö , åk och temp läget.
Är i Bratislava nu och här ar var det 21 !! grader i dag och hela mellan Europa tycks ha det onormalt varmt.

är 15 grader varmt för tillfället, fortfarande 3,5m snö men det smälter på bra i värmen.

+15, det var inte lite... måste vara kallare uppe på berget?

Enligt termometern på Galzig 2000 Möh så är det 1 grad där just nu kl 2000. Smörigt gött i backarna!

Tackar jag tror jag har en hyfsat klar bild om hur det kan bli i veckan om det inte blir kallare vilket inte verkar troligt. I dag toppade Termomentern +24 i Slovakien och det var ren sommar kansla i luften.

Smörigt va ordet, åkningen funkar men det blir väldigt slaskigt efter 12.00. Sen kan man alltid sola!! :D

Ska till Lech pa Torsdag. Solen verkar forsätta att skina sa det det lutar at hudar pa förmiddagarna sen 3 timmars luncher pa eftermiddagarna.. Ingen dalig komb.

du kommer fa en fantastisk soft, slushig, och förhoppningsvis solig tid!
i laax som ju ända inte är sa langt fran stanton (men kanske en meterologisk värld bort) är det precis samma...blöt och slushig..sulz..
orf.at bergwetter sträcker ju sig inte sa langt men meteosuisse.admin.ch pratar tyvärr om föhnende pa lördag och därefter kallar och regn...

Satan, ligger hemma i Swiss ner baddad ned en ordentlig forkylning som har spokat sista manaden och nu slagit sig ner i lungorna med feber. Fick Antibiotika av doktorn i gar. Kor anda upp till Anton i dag sa polarna for aka i solen[ man ar ju en team player] och har man lovat att kora har man lovat. Maste anda pa ett jobb i Insbruck i morgon kvall men det blir sangen for mig i dag.

krya pa dig snabbt!!

lätt att bli paranoida... alla jag känner har typ fatt nagot i stil med bronchitis och lungor osv i skidorterna de sista veckorna..nagot nasty som cirkulerar eller missköter vi oss alla?
jag fick ocksa det i frankrike och en annan bekannt fick lunginflammation i kitzbuhel...usch.!
kör pa med antibiotikan och ut i pisten!! ;)
kolla sa att det inte är antibiotika som gör dig solkänslig bara....typ doxycycline e inte bra,.

Tack for om tanken, jag skall till Tyumen i Ryssland om nagon vecka pa jobb och kan tanka mig roligare saker an Lunginflamation och rysk sjukvard. Snacka om att bli Paranoid, har ingen som helst till tro till Ryssar i strosta allmanhet och passar helst pa sjuk hus erfarenhet i det landet.

Sov i dag nar Mange korde i backen, har just atit middag och kanner mig lite battre, skall forsoka aka i morgon.

Ha det bra.

CR

Tillbaka
Topp