Ak4

Ak4
Extrem bygger skidor för att åkas med fart utanför pisten vilket jävligt få gör i Sverige. AK4 är bra till allt vad freeride heter men som med de andra av Extrems skidor så är det inte riktig spänst i dem i pisten. För att spara vikt så har Extrem tagit bort metallagret i skidan och enligt min mening är skidan alldeles förträfflig till det den är menad för men inte alls något att hänga i julgranen om man åker både i pist och utanför. Å andra sidan så är skidan inte gjord för att åkas i pist heller.

Men varför köpa en skida som är gjord för Whistlerpuder och feta hopp om man inte är i Whistler och gör feta hopp?

Kanske en mer allround skida eller..

Ak4
Jag håller inte med om att AK4orna inte funkar i pist. Det är bara att lägga upp dom på kant så går dom som på räls. Jag tycker att dom var förvånansvärt bra i pist.

Jag körde på dom i VdI innan all snön kom förra veckan så jag körde bara pist och trivdes hur bra som helst. Rapporter från VdI den här veckan säger dock att dom är underbara i pudret. Grrrr, vill vara där...

/R

Ak4
Jag tycker att AK4 är snudd på helt odugliga. En av de sämsta skidor jag åkt på i pist, i alla fall sedan freespeed. Har inte kört dem i stora mängder lössnö men tycker att skidan borde vara för smal och för kort för att funka riktigt bra där. Jag fattar inte varför man skall köpa dem, en skida som är halvdålig på allt är väl ingen hit?

Tillbaka
Topp