Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Åka Brant med bred bräda.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ede" data-source="post: 892530" data-attributes="member: 77065"><p>Har en fundering gällande brant åkning (mer än 45 grader) och brädden på brädan. Har hänt mig ett fåtal gånger att jag har hakat i med tå eller häl vid brant åkning vilket inte är den trevligaste man kan vara med om. Jag har funderat på att åka wide brädor (strlk 27.5 cm på boots) för att minska risken. Nån som upplevt samma problem och provat lösningen? </p><p>Nackdelen med breda brädor är att jag upplever dom segare från kant till kant i länkade svängar men hoppsvängar borde inte det spela någon roll.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ede, post: 892530, member: 77065"] Har en fundering gällande brant åkning (mer än 45 grader) och brädden på brädan. Har hänt mig ett fåtal gånger att jag har hakat i med tå eller häl vid brant åkning vilket inte är den trevligaste man kan vara med om. Jag har funderat på att åka wide brädor (strlk 27.5 cm på boots) för att minska risken. Nån som upplevt samma problem och provat lösningen? Nackdelen med breda brädor är att jag upplever dom segare från kant till kant i länkade svängar men hoppsvängar borde inte det spela någon roll. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Åka Brant med bred bräda.
Tillbaka
Topp