Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Åka från hustak.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="lleberg" data-source="post: 25751" data-attributes="member: 29331"><p>Jag åker från en långsida, så jag åker ju som med själva taklutningen, så att droppa är nog inte så stor ide, sen så ska jag ju ändå placera snön någonstanns (måste skotta gårdem) i alla fall, så varför inte bygga en gigantiskt hög. </p><p></p><p>Nu har själva förvintern tagit slut, 6 plusgrader igår.. men högen står kvar.. lite mindre nu bara, men det är helt gröna gräsmatttor...</p><p></p><p>Jag planerar att lägga nått som fördelar vikten över en störra yta på själva taket.. tex granris.. så repar man inte brädan om man stjär igenom snön. Och jag lägger bara snö där jag ska åka i stort sett, kanske en 1 meter bred gång av snö (som jag lägger dit.) </p><p></p><p>Igår så testade jag att åka med en gammal bräda.. hela 126 lång. Det var mycket roligt. GIck itne så hemskt snabbt, men kulle som kulle. </p><p></p><p>Sen så var det grymt skojj att åka pulka från taket, med ett fall på 1 meter från taket till snöhögen.. nu när det har tinat.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="lleberg, post: 25751, member: 29331"] Jag åker från en långsida, så jag åker ju som med själva taklutningen, så att droppa är nog inte så stor ide, sen så ska jag ju ändå placera snön någonstanns (måste skotta gårdem) i alla fall, så varför inte bygga en gigantiskt hög. Nu har själva förvintern tagit slut, 6 plusgrader igår.. men högen står kvar.. lite mindre nu bara, men det är helt gröna gräsmatttor... Jag planerar att lägga nått som fördelar vikten över en störra yta på själva taket.. tex granris.. så repar man inte brädan om man stjär igenom snön. Och jag lägger bara snö där jag ska åka i stort sett, kanske en 1 meter bred gång av snö (som jag lägger dit.) Igår så testade jag att åka med en gammal bräda.. hela 126 lång. Det var mycket roligt. GIck itne så hemskt snabbt, men kulle som kulle. Sen så var det grymt skojj att åka pulka från taket, med ett fall på 1 meter från taket till snöhögen.. nu när det har tinat. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Åka från hustak.
Tillbaka
Topp