Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Åka rakt (snowboard)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Rydellen" data-source="post: 457992" data-attributes="member: 59533"><p>Haha ja lite komiskt men faktiskt inte helt dum fråga eftersom du är ny.</p><p></p><p>Ofta om man har för vassa kanter (speciellt nära kontaktpunkterna vid nose och tail) är det lätt att vid minst snedvridning av brädan få hugg. Åker man pist mycket och behöver riktigt vassa kanter hela vägen får man helt enkelt vänja sig med att ligga lite på skär hela tiden.</p><p></p><p>När det går fort och föret är sådär ligger jag nästan alltid på kant för att vara säker och känna att man har kontroll. Med en mjukare bräda samt en med slöare kanter blir denna känslan av hugg mindre.</p><p></p><p>Ett tips är också att ställa dig lite bredare i stancen. Många nybörjare kör väldigt tight stance och känner därför av vridningarna på brädan mindre. Står man lite bredare får man en bättre känsla för i exakt vilken riktning man har brädan.</p><p></p><p>Edge-control skulle jag hävda är det allra viktigast för att utvecklas både på berget och i parken. Man måste bli vän med kanterna och veta vart man har dom. Men normalt sett..är det normalt att behöva ligga lite på kant på en transport tex.</p><p></p><p>Haha lycka tilL!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Rydellen, post: 457992, member: 59533"] Haha ja lite komiskt men faktiskt inte helt dum fråga eftersom du är ny. Ofta om man har för vassa kanter (speciellt nära kontaktpunkterna vid nose och tail) är det lätt att vid minst snedvridning av brädan få hugg. Åker man pist mycket och behöver riktigt vassa kanter hela vägen får man helt enkelt vänja sig med att ligga lite på skär hela tiden. När det går fort och föret är sådär ligger jag nästan alltid på kant för att vara säker och känna att man har kontroll. Med en mjukare bräda samt en med slöare kanter blir denna känslan av hugg mindre. Ett tips är också att ställa dig lite bredare i stancen. Många nybörjare kör väldigt tight stance och känner därför av vridningarna på brädan mindre. Står man lite bredare får man en bättre känsla för i exakt vilken riktning man har brädan. Edge-control skulle jag hävda är det allra viktigast för att utvecklas både på berget och i parken. Man måste bli vän med kanterna och veta vart man har dom. Men normalt sett..är det normalt att behöva ligga lite på kant på en transport tex. Haha lycka tilL! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Åka rakt (snowboard)
Tillbaka
Topp