Åka Skidor - endast för svagsinta?

la_grave

Aktiv medlem
http://www.dn.se/ledare/signerat/kvinnobilder-hoho-grabbarna-lever-an--tyvarr

Jag har aldrig förstått vem som läser skidtidningar. Själv gör jag det bara om jag sitter ensam i en bar på en skidort eller så och efter att ha läst ovanstående artikel känner jag att jag verkligen inte missat något (det gjorde jag förstås även tidigare - skidtidningar är ju på samma verkshöjd som porr och båda kategorierna har det gemensamt att de vänder sig till sådana som inte får prova på riktigt).

Är problemet att det är svårt att fylla utrymmet i en tidning och man därför hemfaller till kass journalistik och ointressanta och orealistiska essäer och bildreportage?

Intressant artikel i DN, måste erkänna att jag inte sett det ur det perspektivet. Det ligger något i vad skribenten säger avseende "sexism". Vet inte hur stor del av actionbilder det är kvinnliga åkare på, men nog är det ganska sällsynt ... och när det gäller omslagen finns ju faktiskt en uppenbar tendens! Det är väl dessvärre inte så att ÅS är sämre på den här punkten en någon annan aktör, den alpina industrin är riktigt, riktigt grabbig överlag.

Sanningen ligger ju som bekant i betraktaren ögon ... att la_graves synfält är smalt som en spotlightstråle och att hans tolerans mot den övriga mänskligheten är marginell, det vet vi ju redan. Det enda som förvånar mig är att det just är skidtidningar han väljer i sin ensamhet på berget ... ;-)

/MM

Edit: Ta en titt på bilden från IF3 Annecy (prisutdelning?) en bit ned i artikeln https://www.freeride.se/content/6864/ ...

Senast ändrad:
Hanne Kjöller kan inte fatta att Åka Skidor är en tidning som faktiskt riktar sig just till män. Köpstarka män som gillar att lägga pengar på skidprylar och skidresor. Att redaktionen uteslutande består av män i 40-års åldern gör knappast saken bättre. Även det här forumet är en del av patriarkatet där män/pojkar för allvarliga diskussioner om prylar eller hur Ingrid Backstrom som är så söt möjligtvis skulle kunna vara drogmissbrukare...
Brant har ju anställt en kvinnlig redaktör så ska bli intressant om dom fokuserar mer på kvinnliga åkare nu!

Senast ändrad:
Hanne Kjöller kanske hellre ska läsa branschtidningen Vårdfokus?

Det enda intressanta med texten är den känsla av animositet den lämnar. Annars inget nytt att anmärka på under solen, eller hur Hanne Kjöller?!

Nja ... tycker nog det finns en tydlig poäng i artikeln även om det vid närmare granskning visar sig att Maria Pietala Holmner inte är så oklädd som det antyds ... ;-) Skojigt är vidare att Hanne Kjöler uppenbart inte har en aning om att Petter är en entusiasitiskt och erfaren skidåkare och att hon tror att hans Kuro är en bräda ...

/MM

Senast ändrad:
Åka Skidor! Skidtesten är ett exempel på missbruk av resurser, här läggs det ner energi på att låta en massa duktiga åkare åka runt på olika skidor och det måste röra sig om ett stort antal mantimmar. Sen lyckas man inte fundera ut ett lämpligt sätt att redovisa intrycken. Några intetsägande rader om varje skida och en kategorivis rangordning som framstår som godtycklig. Man vågar förstås inte stöta sig med potentiella annonsörer. För övrigt så hade resultatet av skidtesten uppenbarligen använts som lockbete till skidindustrin för att annonsera.
Att det sedan fanns ett antal korrekturmissar, bland annat har en presentation av en artikel från ett tidigare nummer tagit sig in på innehållssidan, tja... det är väl ingen som orkar engagera sig i blaskan längre ens på redaktionen, den är ett levebröd...

Lowe71 sa:
Hanne Kjöller kan inte fatta att Åka Skidor är en tidning som faktiskt riktar sig just till män. Köpstarka män som gillar att lägga pengar på skidprylar och skidresor.
Jo, på slutklämmen av artikeln verkar hon faktiskt som tur är inse det:

"...Ingen av kvinnorna får åka skidor. Frågan är varför jag som kvinna och skidåkare ska köpa en sådan tidning. Svaret är: Det ska jag inte..."

Mountain_Man sa:
Nja ... tycker nog det finns en tydlig poäng i artikeln även om det vid närmare granskning visar sig att Maria Pietala Holmner inte är så oklädd som det antyds ... ;-) Skojigt är vidare att Hanne Kjöler uppenbart inte har en aning om att Petter är en entusiasitiskt och erfaren skidåkare och att hon tror att hans Kuro är en bräda ...

/MM
Nu är väl Kuron så bred att den faktiskt skulle kunna användas som åtminstone alpinbräda. Att Petter avbildas på framsidan beror nog mer på hans kändisstatus än hans eventuella skidkunskaper. Systrarna Hargin är världsmästare i friåkning men hur många bilder har dom varit med på i Åka Skidor? Skulle tippa att Henke Windstedt är med på minst ett hundratal publicerade bilder i ÅS under dom senaste åren.

Senast ändrad:
Lowe71 sa:
Mountain_Man sa:

/MM
Nu är väl Kuron så bred att den faktiskt skulle kunna användas som åtminstone alpinbräda. Att Petter avbildas på framsidan beror nog mer på hans kändisstatus än hans eventuella skidkunskaper. Systrarna Hargin är världsmästare i friåkning men hur många bilder har dom varit med på i Åka Skidor? Skulle tippa att Henke Windstedt är med på minst ett hundratal publicerade bilder i ÅS under dom senaste åren.
Frågan är delvis också skillnaden mellan dam och herridrott. Vilken idrott som genererar mest intresse och där har de kvinnliga utövarna långt kvar. Om de någonsin kommer komma ikapp. Fysiska "problem" som sätter stopp och därav en av anledningarna till att fler bilder publiceras på Henrik. Det finns en större grej i att publicera bilder på honom, eftersom han genererar ett större intresse!

Låt tidningarna få se lite olika ut, iaf jag vill inte att alla tidningarna ska se "korrekta" ur ett tidningsperspektiv. Om det nu finns någon sådan. Lite samma grej med människor, varför mata in alla i samma fack?

Senast ändrad:
Anzom sa:
Lowe71 sa:
Mountain_Man sa:

/MM
Frågan är delvis också skillnaden mellan dam och herridrott. Vilken idrott som genererar mest intresse och där har de kvinnliga utövarna långt kvar. Om de någonsin kommer komma ikapp. Fysiska "problem" som sätter stopp och därav en av anledningarna till att fler bilder publiceras på Henrik. Det finns en större grej i att publicera bilder på honom, eftersom han genererar ett större intresse!

Låt tidningarna få se lite olika ut, iaf jag vill inte att alla tidningarna ska se "korrekta" ur ett tidningsperspektiv. Om det nu finns någon sådan. Lite samma grej med människor, varför mata in alla i samma fack?
Självklart kommer det alltid vara mer män på bild i skidtidningar då det är fler män som åker skidor. Vilka fysiska problem är det som gör att kvinnor är mindre intressanta att fotografera? Inom alpin åkning är ju Lindsey Vonn minst lika stor stjärna som dom manliga åkarna och hon syns nog mer i media än dom.

Njaa ... behöver ju inte vara mer killar än tjejer på bilderna på grund av att det är fler killar än tjejer som kör brant!

Men huvudfrågan är väl egentligen varför många av de tjejer som finns på bild i ÅS, poserar uppsminkade i studio eller motsvarande, medan killarna bränner ned för stora berg. I denna fråga talar ju omslagen sitt tydliga språk!

/MM

Senast ändrad:
Lowe71 sa:
Anzom sa:
Lowe71 sa:

Självklart kommer det alltid vara mer män på bild i skidtidningar då det är fler män som åker skidor. Vilka fysiska problem är det som gör att kvinnor är mindre intressanta att fotografera? Inom alpin åkning är ju Lindsey Vonn minst lika stor stjärna som dom manliga åkarna och hon syns nog mer i media än dom.
Det jag menar är att flödet när det gäller bild speglas av filmer. Trots att en tjej kan få till en liknande bild, så vet man att personen ifråga egentligen inte kör lika hårt som motsvarande man. Filmens bild av personen används även i rena bilder. Dvs jag ser helst en bra bild på en manlig åkare.
Men vad är då problemet, vi är båda överens om att huvudgruppen är män. Och kvinnliga åkare förekommer frekvent i tidningen, säkert oftare än andelen kvinnliga läsaren speglar, eftersom vi bor i pk Sverige.

Jag skulle vilja påstå att manssynen i många av dagens kvinnliga tidningar ex. amelia är minst lika vidrig, varför skriver inte Hanne om det problemet? Och vet du vad det värsta är?! De har avklädda män i bar överkropp! Trots det så smiter de undan drevet.
Åka skidor har merparten bland sina manliga läsare, därav en profil som innebär män som kör hårda åk på omslaget. Likaväl som hästfokus" har merparten kvinnliga läsare och därmed har ett omslag med kvinnliga ryttare.

Sen skulle jag vilja ge ett tips på senaste numret av åka skidor vad gäller baksidan. Reklam för Dr. Zipe där en man i bar överkropp utan vare sig tröja eller "en flagga virad runt sig".

Han står där, bortglömd, till förmån för den enkla journalistiken. En journalistik som varken är opartisk eller konsekvent och som ÄR Sveriges nyhetstidningar 2012. Men ingen blir upprörd.
Finns flertalet möjliga vinklar som kunde ha gjorts på den bilden; alltifrån varför så avklätt, jämställdhetsdebatt, eller "en ren hetsjakt på oss som inte kan få skägg".

Senast ändrad:
Att hästtidningar bara har bilder på kvinnliga ryttare tror jag är direkt felaktigt, merparten av tävlingsryttare på hög nivå är ju män. Visst är det förjävligt att tidningar som Amelia objektifierar män och det är ju tur att vi i sverige fortfarande har tidningar som Slitz och Cafe där män kan skriva om män för män. Dom bilder som förekommer på Åka Skidors omslag ska självklart även i fortsättningen vara på män som kör hårt och tufft, för tjejer kan ju visserligen få till en snygg sväng eller två men man vet ju att dom egentligen är för veka för att köra stora berg!

Senast ändrad:
Anzom sa:
Lowe71 sa:
Anzom sa:

Det jag menar är att flödet när det gäller bild speglas av filmer. Trots att en tjej kan få till en liknande bild, så vet man att personen ifråga egentligen inte kör lika hårt som motsvarande man. Filmens bild av personen används även i rena bilder. Dvs jag ser helst en bra bild på en manlig åkare.
Men vad är då problemet, vi är båda överens om att huvudgruppen är män. Och kvinnliga åkare förekommer frekvent i tidningen, säkert oftare än andelen kvinnliga läsaren speglar, eftersom vi bor i pk Sverige.

Jag skulle vilja påstå att manssynen i många av dagens kvinnliga tidningar ex. amelia är minst lika vidrig, varför skriver inte Hanne om det problemet? Och vet du vad det värsta är?! De har avklädda män i bar överkropp! Trots det så smiter de undan drevet.
Åka skidor har merparten bland sina manliga läsare, därav en profil som innebär män som kör hårda åk på omslaget. Likaväl som hästfokus" har merparten kvinnliga läsare och därmed har ett omslag med kvinnliga ryttare.
Då är vi här igen. Vad har du för dold och grumlig agenda Anzom? Vad för tragisk händelse har fått dig att känna detta hat gentemot kvinnor och män som lyfter frågor kring jämställdhet och genus och som ifrågasätter rådande normer?

Ja varför skriver inte Hanne om Amelia och liknande tidningar? Nu handlar inte diskussion om det utan om Åka Skidor och hur de porträtterar kvinnor. Men det ena behöver inte utesluta det andra, men i just den här krönikan har hen valt att skriva om just Åka Skidor. Det är väldigt klassiskt av "er" att ständigt ifrågasätta digniteten när en feminist ifrågasätter något och försöka flytta fokus till något annat.

Du köttar på hårt i backen va så att ingen misstror dig för att vara en mesig brud?

Jamstaldhet ar ett otyg. Lyckligtvis har det inte fatt speciellt bra faste i Tyskland.

Rudolfsson sa:
Anzom sa:
Lowe71 sa:

Då är vi här igen. Vad har du för dold och grumlig agenda Anzom? Vad för tragisk händelse har fått dig att känna detta hat gentemot kvinnor och män som lyfter frågor kring jämställdhet och genus och som ifrågasätter rådande normer?

Ja varför skriver inte Hanne om Amelia och liknande tidningar? Nu handlar inte diskussion om det utan om Åka Skidor och hur de porträtterar kvinnor. Men det ena behöver inte utesluta det andra, men i just den här krönikan har hen valt att skriva om just Åka Skidor. Det är väldigt klassiskt av "er" att ständigt ifrågasätta digniteten när en feminist ifrågasätter något och försöka flytta fokus till något annat.

Du köttar på hårt i backen va så att ingen misstror dig för att vara en mesig brud?
Haha kul att ha dig tillbaka! Och att du fortfarande väljer att köpa det feministiska paketet så lätt. Det är så det går om man har vänsterjournalister på sin sida. (och ja, även dn:s journalister vilket du säkert kommer ihåg är merparten till vänster om man jämför med övriga sveriges befolkning)
Sen är det otroligt tydligt hur hon väljer att göra kvinnorna till offer för den manliga schismen. Som att det inte finns något val, om man inte vill ställa upp på såna bilder så är det inte svårare än att säga ifrån. Men du tyckte väl inte att kvinnor inte valde att göra sig till offer? Tydligt offerbeteende från Hanne:s sida.

Åter till ämnet. Ja det är betydligt lättare att slå in redan öppna dörrar, vilket hon gör här. Hon vågar inte se åt andra hållet, när det är minst lika tydligt där. Men helt ärligt hoppas jag ingen bryr sig om det, en ickefråga. Det är också väldigt klassiskt bland "er" att enbart se åt ett håll istället för att vidga vyerna och upptäcka problemen bland typisk kvinnlig litteratur.

Varför inte ta de bästa åkarna och de bästa bilderna? Det är anledningen till att det är merparten killar på omslagen. På den duktigaste damåkaren finns det minst 1000 duktigare herråkare.
Du är den typen som vill att premier league ska utgå, för att istället kvotera in damallsvenskan. Likaså vill du kvotera in damer på omslagen istället för att låta de bästa åkarna vara där.
Låt Åka Skidor göra som dem vill!

Senast ändrad:
Haha, jag blev glad att se dig också!

Angående just Hannes politiska åskådning vill jag mena att hon ligger någonstans i spannet socialliberal till nyliberal, men om det tvistar de lärda om och det är egentligen rätt oväsentligt.

Jag har aldrig påstått att det inte finns en problematik kring vad som beskrivs som "kvinnlig litteratur". Men återigen, det är inte det som diskuteras och inte heller det som Hanne har valt att skriva om. Per Ström eller någon annan har säkert skrivit ett förhållandevis osmaklig krönika på genusnytt kring just det.

Intressant att du talar om kvotering. Prova att vända på resonemanget, kan det vara så att damallsvenskan i alla år har utgått p.g.a. en inkvotering av PL? Och frågan handlar inte de facto om vem som pryder omslaget sett i procent, den typen av jämställdhetsstatistisk sysslar Per Ström med för att påvisa hur oerhört synd det är om män i Sverige. Det är tråkigt att du inte ser att det finns bakomliggande faktorer, att det rör sig om normer och vem det är som tillåts att sätta dessa i samhället.

Men hur många av er som skriver här inne har sett bilderna?

Skulle kunna lägga upp dem om det är tillåtet. Det är Frida Hansdotter, Therese borssen och Jessica Lindell Vikarby som alla har enbart en profilbild som är tagen rätt framifrån. Där även Therese lite lätt spexigt har googlesen på sne. Mest spexigt, absolut inte sexigt. Det är Maria Ph:s bild som hela krönikan har skrivit kring. Det är en svensk flagga där man kan ana att hon inte har en tröja på sig. Man ser skuldrorna och nedanför halsen. Sminkad och retuscherad, bilden är helt klart tagen i en studio.

Det är tydligt att Maria frivilligt valt att ställa upp på denna bilden eftersom hon är den ende som visar mer än ansiktet. Vad är då problemet? Varför göra alla kvinnor till ett offer och klaga på en grisig mansbild när hon så tydligt tagit ställning till den?

Senast ändrad:
Konstigt att hon inte skriver att det är för lite färgade också. Men det är väll för att det inte är något som rör just henne...

Jag kan garantera dig att intresset för damallsvenskan inte beror på någon form av inkvotering av PL. Det beror på att man vill se en så bra fotboll som möjligt! Det finns en anledning till att Svenska kanaler inte väljer att sända Portugisiska ligan, intresset ligger i att se en så bra fotboll som möjligt. Och den finns i England.

Anledningen till att du sitter och tror att det är en inkvotering av PL är för att merparten av feministerna aldrig har sett en fotbollsmatch. Hade dem gjort det, hade de också förstått att Sunnanå mot Jitex är ingen toppmatch, och anledningen till att det heter DAMfotboll och inte fotboll hade blivit klarare.

Den bästa skidåkningen utövas också av män. Visst är det kul någongång ibland att få se ett klipp på tjejer i en bra film, men merparten av tiden väljer jag herrarnas skidåkning. För att det händer något, sporten lyfts till en annan nivå!

Anzom sa:
Jag kan garantera dig att intresset för damallsvenskan inte beror på någon form av inkvotering av PL. Det beror på att man vill se en så bra fotboll som möjligt! Det finns en anledning till att Svenska kanaler inte väljer att sända Portugisiska ligan, intresset ligger i att se en så bra fotboll som möjligt. Och den finns i England.

Anledningen till att du sitter och tror att det är en inkvotering av PL är för att merparten av feministerna aldrig har sett en fotbollsmatch. Hade dem gjort det, hade de också förstått att Sunnanå mot Jitex är ingen toppmatch, och anledningen till att det heter DAMfotboll och inte fotboll hade blivit klarare.

Den bästa skidåkningen utövas också av män. Visst är det kul någongång ibland att få se ett klipp på tjejer i en bra film, men merparten av tiden väljer jag herrarnas skidåkning. För att det händer något, sporten lyfts till en annan nivå!
På vilket sätt höjs skidåkningen till en ny nivå på bilderna i Åka Skidor? Om man ser på omslagen är det 90% närbilder på puderåkning. Vad hade skillnaden varit om åkaren varit kvinna?
Åka Skidors redaktör har varit med på omslaget och jag tror knappast han åker hårdare och tuffare än dom bästa kvinnliga friåkarna...

Senast ändrad:
Anzom sa:
Det kommer alltid finnas människor som tycker att fysisk misshandel av män är något som borde debatteras mer även om män fysiskt misshandlar kvinnor kanske 50 000 ggr mer.
Att diskutera är för dessa människor enligt mig något som görs för diskussionens skull och varför vikten läggs där kan jag omöjligt förstå. Självklart är det fel när en kvinna misshandlar en man men man kanske inte kan göra så stor grej av alla problem när det finns större problem? Någonstans måste vi väl ändå vara lite partiska och välja våra strider!

Det jag undrar i diskussioner som denna är varför det alltid finns någon som försvarar "mansgrisarna" och skyller ifrån sig.

Vi kan ta det till lågstadienivå, den som är skyldig är den som skyller ifrån sig och försvarar sig, andra har inte anledning till det.

Senast ändrad:
Jag bli lätt mörkrädd ... uhuu. Trodde först att det var ren ironi, men det tycks trots allt som ni menar vad ni skriver. Det är alltså inte intressant att publicera bilder på tjejer som åker skidor eftersom de är för dåliga. Har jag uppfattat det rätt?

/MM

PS! Maria har ett linne (eller vad det nu kallas) på sig ... väldigt onaket faktiskt! DS.

Mountain_Man sa:
Jag bli lätt mörkrädd ... uhuu. Trodde först att det var ren ironi, men det tycks trots allt som ni menar vad ni skriver. Det är alltså inte intressant att publicera bilder på tjejer som åker skidor eftersom de är för dåliga. Har jag uppfattat det rätt?

/MM

PS! Maria har ett linne (eller vad det nu kallas) på sig ... väldigt onaket faktiskt! DS.
Tycker det är uppenbart att herr Anzom inte fattat vad problemet handlar om utan i stället vill diskutera huruvida män är bättre på sport än kvinnor ... kanske han kunde göra nån annanstans...

Lowe71 sa:
Mountain_Man sa:

/MM

Tycker det är uppenbart att herr Anzom inte fattat vad problemet handlar om utan i stället vill diskutera huruvida män är bättre på sport än kvinnor ... kanske han kunde göra nån annanstans...
Onej. Jag är inte emot att det är kvinnor på omslaget. Men man får någonstans ha förståelse för varför det ser ut som det gör. Och kunna göra jämförelse med övriga tidningar. Perspektiv kallas det.

Grejen är: varför inte kan inte ÅS bara fokusera på relevant journalistik om skidåkning med tillhörande illustrationer? Då skulle det hela vara en icke-fråga. Jag tror inte Kjöller har några störra invändningar på proportionerna män-kvinnor på omslag etc, det är fler män som åker skidor på ett sätt som är värt att fotografera. Punkt.

Men för att återgå till den usla journalistiken: ÅS rese- och åkreportage är av modejournalistikklass, dvs helt utan klass. Och lika länge som modejournalistiken sagt sig sträva efter att bli relevant på ett intellektuellt plan, lika länge har skidjournalistik varit fullkomligt ointressant. Musik, film, böcker kan alla generera essäer som väcker eftertanke och leder till reflektion. Hur ofta läser man sådana texter i ÅS eller modebloggar och liknande?

Jag tror det helt enkelt inte finns tillräckligt med intellektuellt spänstigt material för en regelbundet distribuerade skidtidning.

Anzom sa:
Lowe71 sa:
Mountain_Man sa:

/MM

Onej. Jag är inte emot att det är kvinnor på omslaget. Men man får någonstans ha förståelse för varför det ser ut som det gör. Och kunna göra jämförelse med övriga tidningar. Perspektiv kallas det.
Du har inget emot att det är kvinnor på omslaget, men tidigare tråden hävdar du att du helst ser bilder med manliga åkare för du vet att dom åker bättre på film. Du har ditt perspektiv och ser inga problem med att Åka Skidor har en kvinnosyn från 50-talet och att det är orsaken till att kvinnliga åkare inte får vara med i tidningen.

la_grave sa:
Grejen är: varför inte kan inte ÅS bara fokusera på relevant journalistik om skidåkning med tillhörande illustrationer? Då skulle det hela vara en icke-fråga. Jag tror inte Kjöller har några störra invändningar på proportionerna män-kvinnor på omslag etc, det är fler män som åker skidor på ett sätt som är värt att fotografera. Punkt.

Men för att återgå till den usla journalistiken: ÅS rese- och åkreportage är av modejournalistikklass, dvs helt utan klass. Och lika länge som modejournalistiken sagt sig sträva efter att bli relevant på ett intellektuellt plan, lika länge har skidjournalistik varit fullkomligt ointressant. Musik, film, böcker kan alla generera essäer som väcker eftertanke och leder till reflektion. Hur ofta läser man sådana texter i ÅS eller modebloggar och liknande?

Jag tror det helt enkelt inte finns tillräckligt med intellektuellt spänstigt material för en regelbundet distribuerade skidtidning.
Kanske. Finns det inte olika syften när man författar en skidtidning. Att inspirera och hjälpa till vid planering vid skidresor. Mer en faktabok där prylar och dyl får visa sig. Och där tycker jag ändå att tidningen fyller ett tomrum.
Men jag håller som någon skrev ovan att det generellt är ganska tunna skidtester, det borde dem satsa mycket mer på!

Lowe71 sa:
Anzom sa:
Lowe71 sa:
Du har inget emot att det är kvinnor på omslaget, men tidigare tråden hävdar du att du helst ser bilder med manliga åkare för du vet att dom åker bättre på film. Du har ditt perspektiv och ser inga problem med att Åka Skidor har en kvinnosyn från 50-talet och att det är orsaken till att kvinnliga åkare inte får vara med i tidningen.
Som la grave skrev ovan. Det finns en större andel män som åker på ett sätt som är mer fotografvänliga. Jag tänkte förtydliga att jag inte är emot att kvinnor är med på omslaget. Men att det finns en anledning till att de inte är i majoritet. Och det är för att man måste leta längre för att hitta bra bilder med en hög kvalité. Och för att det finns ett större intresse i att se en manlig åkare än en kvinnlig. Lite som dam/herrfotboll vilket jag redan skrivit.

Vad tycker du själv om bilderna som är upphovet till debatten?

Senast ändrad:
Tjejerna är ju snygga och bilderna fyller sitt syfte då målgruppen för artikeln är gubbsjuka racingpappor. Det hade väl varit mer relevant att ha åkbilder men då hade man ju inte fått se deras söta ansikten...

Hade Åka Skidor haft nån fantasi hade man tagit med sig tjejerna ut på en dags friåkning/topptur men det blev väl för dyrt eller omständigt.

Lowe71 sa:
Tjejerna är ju snygga och bilderna fyller sitt syfte då målgruppen för artikeln är gubbsjuka racingpappor. Det hade väl varit mer relevant att ha åkbilder men då hade man ju inte fått se deras söta ansikten...

Hade Åka Skidor haft nån fantasi hade man tagit med sig tjejerna ut på en dags friåkning/topptur men det blev väl för dyrt eller omständigt.
Håller helt med. Men som du skriver ligger svaret säkert i det ekonomiska. Eller att få ihop fyra världscupsåkares scheman.
Men för det behöver man väl inte ha en 50 tals syn på kvinnor och dra på stora trumman och håna en tidning som hon troligtvis inte har läst alltför ingående i de tidigare nummerna.
Intressant är dock att sedan brant startade så har det hyllats som det poppiga alternativet. Trots det är det svårt att få lönsamhet i verksamheten. Ås ger skidåkarna det dem vill ha. Både vad gäller gubbsjuka farsor och stenhårda proffs. Men alltid lika hatad, trots det faktum att tidningen är en säljsucce. Det är ett faktum.

Anzom, jag tror att par av dina inlägg här kvalificerar sig till att vara med på Vita kränkta mäns Facebooksida. Fortsätt så! :)

josh sa:
Jamstaldhet ar ett otyg. Lyckligtvis har det inte fatt speciellt bra faste i Tyskland.
Varför?
Om en kvinna utför ett arbete men tjänar mindre i förhållande till vad en manlig arbetare som utför samma jobb är det rimligt menar du?

Problemet med folk som redan har det "bra"/tillräckligt är att de inte kan sätta sig in i någon annans persons perspektiv, där faller många unga män och medelålders män in, "typ" såna som kör fullgas körning till rödljusen i stan, brukar vara ett kännetecken gärna med en ny v70 eller varför inte en BMW 5serie kombi (säkert firmabil).

Senast ändrad:
I-like-where-this-thread-is-going.jpg

Revolutionrock sa:
josh sa:
Varför?
Om en kvinna utför ett arbete men tjänar mindre i förhållande till vad en manlig arbetare som utför samma jobb är det rimligt menar du?

Problemet med folk som redan har det "bra"/tillräckligt är att de inte kan sätta sig in i någon annans persons perspektiv, där faller många unga män och medelålders män in, "typ" såna som kör fullgas körning till rödljusen i stan, brukar vara ett kännetecken gärna med en ny v70 eller varför inte en BMW 5serie kombi (säkert firmabil).
Du föddes just när den ironiska generationen hade sin storhetstid, kanske därför det är så svårt för dig att läsa mellan raderna...

Tillbaka
Topp