Åka Skidor - endast för svagsinta?

Mountain_Man sa:
Nojlas sa:
Äh ... Brants chefredaktör tar ju bara chansen till marknadsföring av den egna blaskan utan att egentligen tillföra något väsentligt. Hursomhelst är det en intressant debatt och jag gissar på att ÅS har sålt många extra tidningar den senaste veckan på grund av den här uppmärksamheten. Charlotte Wormbs inlägg i denatten är däremot underhållande ... varför är hon så arg?

/MM
Herregud MM, snacka om att gå genom livet med förbundna ögon... Charlotte är vit, bor i Sverige, har högre utbildning, har en karriär. En tillvaro fylld av kampen mot vårat förtryck. Ständigt närvarande. Hon sökte sig till skidåkningen i tron om att hitta fria, jämlika människor, hen.
Men nio gånger om året kommer smällarna i form av Åka Skidor med sina unkna bilder och kvinnosyn ledda av patriarkatets hantlangare, Glisseur och Leje. Och du undrar varför hon är så arg??

@Sick_Pete
Tack, du har öppnat mina ögon och sinnen. Inser nu att det här inte handlar om skidåkning och kvinnor, inte heller om ÅS och omslagsbilder! Det handlar om män, män och ingenting annat! Borde förstått det när Hanne började spy galla på "tjejskidor" som hon sannolikt uppfattade som ren härskarteknik från ÅS (manliga) redaktion. Så dum jag har varit! ;-)

/MM

Senast ändrad:
Japp, dags att häckla tokfeministerna. Hur många feminister behövs det för att skruva i en glödlampa?

Mountain_Man sa:
@Sick_Pete
Tack, du har öppnat mina ögon och sinnen. Inser nu att det här inte handlar om skidåkning och kvinnor, inte heller om ÅS och omslagsbilder! Det handlar om män, män och ingenting annat! Borde förstått det när Hanne började spy galla på "tjejskidor" som hon sannolikt uppfattade som ren härskarteknik från ÅS (manliga) redaktion. Så dum jag har varit! ;-)

/MM
MM, jag vill tacka dig för att du har ett öppet sinne och är villig att ompröva invanda föreställningar. Detta värmer oerhört.
Att Åka Skidors redaktion använder sig av härskarteknik är knappast någon nyhet. Vi har ju sett prov på detta även i denna tråd. Jag kommer att kontakta Åka Skidors ägare då jag anser att tidningens värdegrund bör ses över.
Avslutningsvis vill jag bara passa på att tacka dig ännu en gång, MM, stort tack!

Även den längsta resa börjar med ett första steg. Tillsammans kan vi förändra.

Sick_Pete sa:
Mountain_Man sa:
Nojlas sa:
Äh ... Brants chefredaktör tar ju bara chansen till marknadsföring av den egna blaskan utan att egentligen tillföra något väsentligt. Hursomhelst är det en intressant debatt och jag gissar på att ÅS har sålt många extra tidningar den senaste veckan på grund av den här uppmärksamheten. Charlotte Wormbs inlägg i denatten är däremot underhållande ... varför är hon så arg?

/MM
Herregud MM, snacka om att gå genom livet med förbundna ögon... Charlotte är vit, bor i Sverige, har högre utbildning, har en karriär. En tillvaro fylld av kampen mot vårat förtryck. Ständigt närvarande. Hon sökte sig till skidåkningen i tron om att hitta fria, jämlika människor, hen.
Men nio gånger om året kommer smällarna i form av Åka Skidor med sina unkna bilder och kvinnosyn ledda av patriarkatets hantlangare, Glisseur och Leje. Och du undrar varför hon är så arg??
Kul att hon har en karriär! Kul att hon har en utbildning!
Dessvärre verkar den utbildningen hon har, lätt till ett överanvändande av smileys i seriösa texter.

Men hon sammanfattar hela grejen rätt bra.

"Följande två länkar bör kanske uppmärksammas (även om jag kan tycka att könsdebatter ofta, inte alltid, tenderar att bli en aning fåniga efter ett tag"

Förslag på omslag till nästa nummer av åka skidor!

Ida ingemarsdotter- Jag skulle inte själv gjort det tror jag. Men det beror nog lite på klimatet i det landet man är i.

skofterudvibeke.jpg

Tillbaka
Topp